Marv Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 er i dag lærling i en lokal databedrift. her blir det alt fra skruing på pc, salg i butikk, nettverksløsninger hos kunder osv. vurderer litt å bytte til ett større verksted, som reparer pcer. mange som sier at slike dager fort blir "ensformig". noen som jobber som serviceelektriker på ett slikt verksted, og kanskje har noen tips/råd og komme med her. Pr dags dato er det skruing/feilsøking osv på maskiner jeg interresserer meg for Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 kan jo ta kontakt med dell eller hp, dem support on site next business day. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) har snakke med en del teknikkere som fikser våre servere og pc`r, de trives kjempegodt i jobben. dette er folk som har on site reparasjon, så de reiser mye. de driver med alt fra å bytte defekt mus til å feilsøke og bytte hardware på servere edit: er ikke bare å bytte jobb som lærling. det må gå gjennom opplæringskontoret og kan ikke være fordi du har lyst, men for at du ikke får den opplæringen/veiledningen du skal ha. evt andre grunner som at du blir mobbet på jobb og slikt godtas jo selvfølgelig, men at du hører at dagene kan bli ensformige holder ikke. Endret 22. september 2008 av aklla Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Du må ikke tro du kan hoppe ut av lærlingavtalen din sånn helt uten videre da Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 aah, må ha misforstott...trudde han ville gjør noe annet etter læretiden. som alle andre sier så må du ha en god grunn. ta kontakt med opplæringskontoret ditt å hør Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Er mistrivsel en såkalt god nok grunn? Er selv i den situasjonen at jeg ønsker å bytte lærested, snarest. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 snakk med opplæringskontoret, de tar avgjørelsen på hva som er god nok grunn. etter det jeg vet tar dem hver sak individuellt, de et altså ingen regler for hvorfor man kan bytte plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå