Per Kristian Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Ferdig med beta-versjon av Festdag.no, og vil gjerne ha tilbakemelding! Om noen finner bugs hadde det også vært fint. Lenke til kommentar
creAtiive Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Fine farger - Men du kunne ha endra litt på oppsettet. - Legg til :hover på diverse linker. Endret 16. august 2008 av creAtiive Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Dette er kanskje den første nettsiden jeg har sett i dette forumet som faktisk har en nytteverdi. Jeg synes det var et kult opplegg, med en bra innpakning. Nettsiden oppleves også som en morsom opplevelse, og det er tekster som "Dette var morsomt! Registrér meg!" som gir et godt inntrykk og en bra og personlig opplevelse av siden. Nettsiden din er også morsom, og du har funnet masse artige statistikker. Likevel: Den regner ut fødselsdagen min feil. Jeg er født 24. oktober og er 21 år gammel. Nettsiden din beregner at jeg er født i 87, men jeg er født i 86 Litt uvant å velge alderen min istedenfor fødselsåret. Kanskje bedre å velge fødselsår istedenfor alder? Da blir også fødselsdatoen regnet ut riktig. Jeg kan oppgi noen sære fødselsdager, f.eks. at jeg er 526 år gammel, og da vises også kjendisfødselsdagene feil. Bør kanskje være en grense på sånn 120 år der. Jeg liker ikke fonten du har brukt i logoen så godt. Det er bra at den ser "festlig" ut, men den blir liksom litt for slafsete for meg. Inkonsekvent padding av forskjellige elementer, bl.a. forhåndsvisningsboksen. (Se også dette innlegget.) Trenger :hover på linker. På forsiden forventer jeg at det er linker til de forskjellige sidene (Bursdagskalender/Varsling på e-post/etc.). Blir kanskje vanskelig å linke til en beskrivelse av dette, men listen gir meg en følelse av at det er en meny, og ikke en punktliste. For å få flere til å registrere seg foreslår jeg at du gjør mer av statistikken utilgjengelig for folk som ikke er registrerte, og kanskje lager flere finesser til de som er registrerte. Det er ikke noe poeng for meg å registrere meg hvis det ikke gir meg noe ekstra som betyr noe. Ser at "hjem og fritid" krever registrering, men hvis du har flere statistikker kan det være lurt å "tease" brukerne dine med dette når de forhåndsviser tjenesten. Eventuelt kan du droppe registrering overhodet, og la alle få tilgang til å sjekke fødselsdagen sin og all statistikken som hører med. Dette kan kanskje også booste besøkstallet ditt, siden alle kan få vite masse gøy om bursdagene sine uten å være registrerte (da blir det også en type link man kan sende videre til venner uten at det innebærer et krav om å registrere seg). Det er rett og slett ikke så mye negativt å komme med om nettsiden din. Den er kul, morsom, og det er tross alt innholdet som teller mest. Innpakningen er det heller ikke så mye å utsette på, så kudos for å ha laget kanskje den kuleste siden jeg har sett i websidekritikkforumet til nå! Edit: Jeg blir mer og mer imponert. Gjennomført opplegg! Dette er virkelig en bra idé, håper det blir en populær nettside og at det kommer masse ekstra statistikker fremover. Eneste jeg savner litt er referanser til hvor du har hentet ut statistikken din fra. I tillegg kunne jeg tenke meg å velge type "Jeg ser under/over gjennomsnittet på TV", "Jeg tjener så og så mye i året", "Jeg bor for meg selv/jeg bor hos foreldrene mine", etc. for å tilpasse statistikken til forskjellige gjennomsnitt. Endret 16. august 2008 av Lokaltog Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 haha dritbra side.. enig med alt lokaltog sa Lenke til kommentar
JimL Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Også enig med lokaltog. Bug: 21/03 er væren, ikke fiskene (skifter ved midnatt mellom 20/03 og 21/03) Værmelding for BodøDatoen ligger for langt frem i tid til å kunne spå været. Dagens værmelding for Bodø. Problemer med å finne riktig dato i oversikten?Dersom man trykker på "Dagens værmelding for Bodø." fungerer denne. Endret 18. august 2008 av JimL Lenke til kommentar
JimL Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Forslag til endring: Kjendiser med bursdag 21. marsAyrton Senna da Silva - 1960 (48 år siden) Kan med hell skiftes til "fødselsdag". Lenke til kommentar
Per Kristian Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Takker for tilbakemelding! Flere av forslagene vil bli tatt til følge. Kom gjerne med mer tilbakemelding! Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg er vel litt mer reservert i min begeistring enn de andre her. Det virker som det er en god idee bak siden, men denne er ikke uttalt noen visjon for siden eller designmål. Det går jo ann å forsøke å tolke siden så man får en visjon eller en målsetning, men personlig er jeg rimelig usikker på hva dette skal være eller om det er så genialt. Hyggelig om dette kunne utdypes. Det er vanskelig å kommentere om du treffer noe som helst, hvis jeg ikke vet hva du forsøker å treffe. Personvern Det er endel rusk du burde rydde opp i, særlig avtalen om bruk av personopplysninger. Du kan ikke benytte det der å samtidig påstå at du følger norsk personvernlovgivning. Vi vil til enhver tid holde oss innenfor rammene av Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven) og Forskrift om behandling av personopplysninger (personopplysningsforskriften), og vi vil aldri finne på å videreformidle epostadressene lagret på denne siden til folk som liker å sende spam eller andre former for e-mail som kan oppfattes som plagsom. Hvordan mener du at du skal oppfylle dette? Hvordan skal du sjekke om de du vidreformidler epostadressen til liker å sende e-post som kan oppfattes som plagsom? Hva betyr dette? "folk som liker å sende spam" eller "e-mail som kan oppfattes som plagsom" blir for "kult". Det blir en juridisk hengemyr og gir ett useriøst inntrykk. Rammen blir useriøs, da hjelper det pent lite om innholdet er "kult". Død lenke "PHP Captcha Security Images av Simon Jarvis" lenken under krediteringer funker ikke. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå