hERK-_ Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Er det noen som vet hvordan man får msn på denne maskinen ? Jeg er ikke noe pro på Linux, så en lett og finn forklaring hadde vært som å komme til himmelen Takk på forhånd! Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvilken distro? kopete eller pidgin hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
hERK-_ Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Hvilken distro? kopete eller pidgin hvis jeg ikke husker feil. Jeg fant pidgin men jeg skal ærlig si at jeg skjønte ikke så mye av filen jeg fikk ned. Jeg er totalt Windows mann. Men linux er artig, lettere Utenom noen ting jeg ikke skjønner:P Hvilken distro? hae Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 hvilket operativsystem har du? jeg vil tro det er bare å bruke pakkebehandleren og for eksempel laste ned aMSN (min favoritt). Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Distroen er Xandros. Du må sannsynligvis inn i advanced mode for å få til dette. EDIT: her er en howto - http://wiki.eeeuser.com/how_to_install_amsn_0.97 Pidgin skal visstnok allerede være innstalert, og denne kan kople til MSN (med mindre den er påvirket av den protokollendringen som skjedde her i forrige uke da..) Endret 16. august 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
hERK-_ Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Distroen er Xandros. Du må sannsynligvis inn i advanced mode for å få til dette. Da spør jeg som en annen nybegynner. Advanced mode? Samt en link til download? Endret 16. august 2008 av hERK-_ Lenke til kommentar
atlef Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Prøv dette: Ctrl-Alt-T som starter Terminalen. Skriv så sudo apt-get install pidgin Dette skal laste ned Pidgin og installere det. atlef. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Er det ikke Pidgin som ligger inne? Sjekk under Internet>Messenger. Den har støtte for de fleste protokoller. Om du absolut må ha MSN Live Messenger ville jeg anbefalt å legge inn XP om du har det. Ellers så kan du jo legge inn transport for MSN-kontoen din til Google og snakke med dem når du er logga inn på Gmail, eller benytte deg av andre nettbaserte klienter. Lenke til kommentar
jornbr Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hei. Sliter og med å instalere msn på eee-pc. Får denne beskjeden: FAIL: Install the package with the command `package install` instead. Har ikke peil på Linux, hva skal jeg nå gjøre?? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Prøver du å instalere klienten MSN Messenger? Den er bare laget for Windows, og selv om det sikkert går ann å installere den gjennom Wine så bør du holde deg til en klient som er utviklet til Linux, aMSN eller Emesene er gode alternativer. Om du bare har lyst til å chatte med MSN-vennene dine, ikke må ha et MSN Messenger-preg over klienten og ikke trenger alle funksjonene til MSN Messenger, les posten over din og sjekk om ikke Pidgin er installert. Lenke til kommentar
jornbr Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Prøvede 2 som er beregnet for linux, en som heter amsn og en til. Får samme svar på begge. Lenke til kommentar
Del Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg har forsøkt å oppsummere diverse tips her, se i første post. Husker ikke hvilken som var ferdig installert i Xandros, men det var vel Pidgin eller Kopete, som begge støtter Microsoft sitt messenger system. Forsøk å koble opp med den først. Støtter anbefaling om bruk av aMSN, den må installeres separat, og du må sikre deg at du får en ny versjon. Les om det her. Som generelt tips må du huske at det å installere programmer er vesentlig forskjellig fra hva du er vant til. Det er helt unnntaksvis at du ønsker å laste ned programmer selv fra nettet. Xandros, i likhet med alle Debian-baserte linux varianter (f.eks. Ubuntu) kommer med pakkesystemet APT, som håndterer all installering og nedlasting av programmer for deg. Du kan bruke Synaptic for å få tilgang til all funksjonaliteten du trenger fra APT. På Deian og Ubuntu gir APT deg tilgang på all programvare du kan tenke deg (jeg får listet opp over 25.000 tilgjengelige pakker på min Ubuntu boks her). Dessverre valgte Asus Xandros, som ikke har på langt nær like stort miljø til å pakke programmer, så utvalget er mer begrenset. Hvis du ønsker å ha full frihet, med enkel tilgang på all verdens åpen programvare bør du installere en mer vanlig linux variant på din EEEPC. Lenke til kommentar
jornbr Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Trenger man USBrom drev for å instalere XP. Eller er det mulig å instalere fra et minnekort? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Dette er vel feil sted å spørre om det på. Eneste jeg vet er at det går fint å installere XP på eee med en ekstern cd-rom, aner ikke om det er mulig fra minnekort. Siden den ikke har CD-rom kan det jo være greit å invistere i et eksternt uansett. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Trenger man USBrom drev for å instalere XP. Eller er det mulig å instalere fra et minnekort? Du kan hvertfall bruke en minnepenn. Lenke til kommentar
jornbr Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Da prøver jeg sansynligvis det Endret 17. august 2008 av jornbr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå