Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installere XP dualboot med Vista. Får ERROR.

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har lagd partisjon osv, så stapper jeg inn XP cden og rebooter.

Nå, så trykker jeg en knapp for å boote fra CDen så popper opp den blåe skjermen med masse info.

Men når den er ferdig å loade alt mulig rart, så stopper det. Sier at jeg må ta ut disken og restarte... Eneste valget jeg har fått er at jeg kunne trykke F6 en eller annen gang under prossessen for å installere RAID eller noe sånt. Det gikk så fort forbi så vet ikke helt.

Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal jeg være ærlig har jeg prøvd min LEGIT xp cd fra en gammel PC og TinyXP Beast. Begge får samme feil...

Edit: Prøvde en gang, kom litt videre. Fikk valg mellom å trykke S for å fortelle hvilke RAID greier eller noe sånt jeg skulle bruke. Men når jeg trykker S, så sier den at jeg ikke har en floppy disk eller noe sånt. Uff a meg, skjønner ingen ting jeg. Har jo brukt disse cdene før.

Den ber meg prøve CHKDSK /f eller noe sånt for å sjekke om hardisken funker eller noe sånt.

Endret av Patrik89
Lenke til kommentar

Uh, har ikke peiling. Jeg har en laptop nå som jeg prøver å installere på. Vill det være ett problem? XP cden er jo egentlig til min gamle stasjonære. Men TinyXP fungerer jo heller ikke da.

Er det kanskje mulig å laste ned en annen XP cd og bruke min originale XP key?

Edit: Fant ut.

http://www.howtogeek.com/howto/windows/res...p-installation/

Endret av Patrik89
Lenke til kommentar
Har du SATA drivere på XP cden? Du må ha det om du har SATA harddisk.

Hvor kan jeg finne SATA drivere får Aspire 5930?

Er ingen på siden til Acer. Er det mulig at det ikke finnes XP drivere til aspire 5930? At jeg ikke kan installere XP....

Endret av Patrik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...