Gå til innhold

feste av P4 retail kjøler

FpsStu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fjernet det sorte laget under kjøleren min først, og monterte den som det stod i bruksamvisningen etter på. Det er viktig at du setter kjøleren på som det står i bruksamvisningen fordi at ellers kan du ødelegge heatspreaderen (den kobbergreia på CPUen). Husk også å ikke ta under på kjøleren, da fingerfett vil senke kjøleytelsen.

Lenke til kommentar

Jeg ville fjernet den og erstattet den med skikkelig kjølepasta.

På den ene boxed-kjøleren jeg har, satt det en sånn sak. Det var skikkelig vanskelig å få vekk dritten, men det gikk da. Kjøleren som fulgte med 3.06'ern, hadde en tube Shin Etsu vedlagt.

Lenke til kommentar
Slenger meg på her...har akkurat fått min P4 boxed. Skal den sorte greia fjernes eller skal den sitte på? Det er litt delte meninger her ser jeg. Skal sette sammen idag, så det hadde vært greit om noen som er sikker kunne svart her. Har ikke lyst til å gjøre noe krøll :-?

Den sorte guffa SKAL sitte på hvis du ikke skal bruke egen kjølepasta. Anbefaler på det sterkeste å bruke skikkelig pasta. Boxed-ribba er også ekstremt ujevn, så en liten plansliping skader sikkert ikke. :)

Lenke til kommentar

Brukte selv en vannkjølings blokk på min data, ikke no slik problem...

Men når jeg skulle rippe hele driten for å legge den på harddisken, ble det igjen to striper som var nesten umulig å få av, etter at jeg fikk de av var det mange riper på kjølern og...

Er det noen som bruker retail kjølern som kan utale seg?

Lenke til kommentar

Det er svært enkelt og se forskjell på pad og beskyttelse. Pad er jo litt myk, typisk fra 0,5 - 3 mm tykk, og har en "matt" overflate. Beskyttelsen er som regel plast eller papir, og skal være lett å rive av. Som regel er beskyttelsen fargemarkert i et hjørne. Hvis det kun er _et_ lag under en retail kjøler, kan det umulig være noe som skal rives av :roll:

På min P4 retail kjøler (over et år gammel), var det kun pad, sort, som var limt fast på to punkter. Ingen ekstra beskyttelse.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har ikke montert sammen PC'n min enda. Jeg har en tube Arctic Silver III liggende fra sist gang jeg monterte sammen min AMD. Så det dere anbefaler er å fjerne hele termalpad'en fra boxedvifta og ha på AS3?

Jeg skal ikke overklokke noe særlig, så er det noen vits i å gjøre dette? Har blå isopropanol, så det skulle være greit å fjerne det som sitter på originalt. Noen synspunkter?

EDIT: har sett litt på Black Silence kjøleren fra Microplex, og den har jo fått god omtale hos overklokking.no. Hvis jeg ikke skal overklokke noe særlig, vil dere da anbefale denne istedet for boxedkjøleren? Der følger det jo med Arctic Alumina. Er den bedre enn AS3? Og vil støynivået på Black Silence være betydelig lavere enn originalvifta? Vil ha så stille PC som mulig etter å ha hatt støyhelvete med AMD...

Lenke til kommentar

NW-kjøleren SKAL monteres med det sorte og alt intakt. Som nevnt flere steder her må man bruke annen kjølepasta hvis man fjerner det originale.

Imidlertid er min erfaring at den originale pad`en er av god kvalitet og at man ikke vinner mer enn 1-2 grader på å bytte til AS3 - og da forutsatt veldig god ventilasjon i kabinettet.

Lenke til kommentar
Jeg monterte boxed-kjøleren med den svarte greia på... jeg vet ikke om jeg skulle tatt den av, men jeg tviler på det. tror nok det er goop...

Hva slags temp har du da?

Jeg har rundt 50 grader... CPU er på 2200MHz...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...