The7thSense Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hei alle sammen: Da har jeg fikset det slik at jeg har ordnet bilde fra pc over til min HDTV. Men det jeg lurer på er hvordan jeg kan få HD-kvalitet på tv-skjermen. Nå kjører ifølge Wndows jeg en oppløsning på 1280x720. Tv-en har full HD, altså 1920x1080. Men når jeg velger den oppløsningen, så er teksten i windows rimelig uklar og vanskelig å lese. Det er ikke helt bra på oppløsningen 1280x720 heller, men bedre ihvertfall. Kabelen jeg bruker fra pc til tv er en DVI-HDMI kabel. Har det noe å si? Skjermkortet er et XFX GTX 280. Når jeg spiller så får jeg rett oppløsning uansett. TV'en er en 47" LCD-tv. Som sagt så plages jeg med tekst-kvalitet inne i desktop/windows. Har prøvd å være inne i Nvidia sitt kontroll-panel, men skjønner ikke alt som kan konfigureres der Setter stor pris på alt av forslag og hjelp Mvh The7thSense Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Er ingen ekspert på feltet, men antar det kommer av skalering. Det er en hovedforskjell på PC skjermer og TV. HDMI inn på en TV blir nok behandlet som et video signal, det skaleres. Det er ikke vanlig med 1:1 pixelmapping. HDTV standarder er enten 1080i og 1080p, og hvis en TV bare klarer 1080i så er det langt dårligere enn hva en PC skjerm klarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå