Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Cagiva Mito, daff under 7-8 tusen omdreininger...

joaaaa

Anbefalte innlegg

Jeg har en Cagiva Mito 91 modell. Den er utrolig daff i begynnelsen, Under ca. 7000 omdreininger så er den som en moped, men så fort den kommer opp i 7-8 tusen så kommer den. Skal den være sånn? Jeg har prøvd andre 125 sykler og de går mye bedre. Hva er galt?

Endret av joaaaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ha noe med hvordan eksosen slippes ut. Mulig du har et eksosanlegg som gir deg toppdrag. Hvis du vil ha et godt bunndrag kan du vurdere å bytte eksosanlegg. Toppdrag er greiest IMO da :)

Når det er orginal potte på den så skal den jo gå godt i begynnelsen også?

Lenke til kommentar

Det er også en 35mm mikuni på sykkelen? Isåfall er det ganske merkelig at draget kommer såpass sent som i 7-8k.. Sjekket at det ikke er lekkasje og slike ting? Forgasser er ren? Er ihvertfall slik at sykkelen skal ikke ha noe fantastisk drag på lavere rpm, men endel bedre enn en moped.

Lenke til kommentar
Det er også en 35mm mikuni på sykkelen? Isåfall er det ganske merkelig at draget kommer såpass sent som i 7-8k.. Sjekket at det ikke er lekkasje og slike ting? Forgasser er ren? Er ihvertfall slik at sykkelen skal ikke ha noe fantastisk drag på lavere rpm, men endel bedre enn en moped.

Hva er en 35mm mikuni?

Hvor skal jeg sjekke om det er lekkasje? Hvordan finner jeg ut om forgasser er ren?

Den går litt bedre enn en moped i begynnelsen, men det er noe helt annet når jeg prøver andre 125er.

Lenke til kommentar

Hva er en 35mm mikuni?

Hvor skal jeg sjekke om det er lekkasje? Hvordan finner jeg ut om forgasser er ren?

Den går litt bedre enn en moped i begynnelsen, men det er noe helt annet når jeg prøver andre 125er.

35mm Mikuni TMX 35 er forgasseren. Hvordan du sjekker om det er lekkasje er å ta av alle kåper og la sykkelen stå på tomgang, sjekk om det er noe væske som renner ut et sted det ikke skal. For å sjekke om forgasseren er ren så må du nesten bare ta den ut og se på den, selv om det sannsynligvis ikke er problemet. Du kan ihvertfall sjekke åssen dyser det er på sykkelen. Har selv en mito forøvrig. Sjekk gjerne ut mitoforum.org om du vil også.

Lenke til kommentar

Hva er en 35mm mikuni?

35mm Mikuni TMX 35 er forgasseren. Hvordan du sjekker om det er lekkasje er å ta av alle kåper og la sykkelen stå på tomgang, sjekk om det er noe væske som renner ut et sted det ikke skal. For å sjekke om forgasseren er ren så må du nesten bare ta den ut og se på den, selv om det sannsynligvis ikke er problemet. Du kan ihvertfall sjekke åssen dyser det er på sykkelen. Har selv en mito forøvrig. Sjekk gjerne ut mitoforum.org om du vil også.

Nå har jeg masse å sjekke. Hehe.

Takk for hjelpa

Lenke til kommentar

Nå kan jeg strengt talt ikke noe om mito generelt, men hvis eksosventilen har satt seg, så burde den fuske å gå dårlig på lavt turtall tror jeg?

Ellers så er forgasseren helt feilstilt, er dysa feil, hadde jeg ikke kjørt før jeg hadde fått meg en ny.

Det som er problemet med å kjøpe en så gammel "dyr" sykkel når man ikke kan så mye, eller noe, dessverre. (åja, jeg mener det er bedre å lære seg å skru på en honda mt5 til 500kr - om det temaet kommer opp.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...