MendE Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 jeg kom til å tenke på en ting i dag. Hvis man polerer rammen, og deretter sprayer på noe slik at aluminiumet blir litt mørkere men skinner fremdeles Det hadde blidd litt nice, tror jeg. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hmmm, jeg tror jeg ikke er helt med nå. Skal du ha Blank lakkering eller Matt? Jeg ville mye heller gått for Matt, ser mye renere ut. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hei. Når får du sveiset ramma? Du må vel ha en gigg til det for å få rette hjørner.. ser frem til neste uppdate Lenke til kommentar
MendE Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Holder på å sveise sammen alt nå.. kommen halv veis, men hvet ikke om jeg blir ferdig i dag :/ Men update kommer senere i kveld tror jeg. (23:00 kanskje) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Hei. Når du skal lakkere det, så må du ha spessialgrunning for aluminium, eller eloksere det før lakkering ellers vil ikke lakken sitte. Hvorfor ikke ha Antrasitt eller gull farge på ramma med sotede vegger. Har noen kabinettføtter (4 stk) jeg kan sponse deg med. de er fine å sitte på, tåler ca 80 kg pr fot.. :!: , dessuten sitter de som limt mot underlaget. Har M10 skruer.. Vist de passer til prosjektet ditt? Endret 18. august 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
MendE Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Update 3 er her. ??? Takk for tilbudet om føtter Men venter litt til jeg er kommet så langt. Endret 18. august 2008 av MendE Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Nice, dette kommer til å bli heftig! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Hei. Kan du ikke få tak i noen Bulgin knapper. Blå for Power og Rød for restart. Fåes fra elfa.no De er stilige når du har fått koblet på lyset. Kansje feste de i ramma foran, under Brenneren. NB: Hva er vekten på ramma nå? Endret 19. august 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Ser veldig bra ut det her Gleder meg til neste update! Lenke til kommentar
MendE Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Kommer hjemm på fredag, å da kan jeg veie ramma. Kan du fortelle meg målene på Blugin knappene? Takker Mr. Anki Blir desverre et helgeprosjekt fra nå av. Endret 19. august 2008 av MendE Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hei. Mål på Bulgin knappene er: Diameter 18mm skaft. Diameter 22mm Foran. Dybde 28mm. Vist det blir litt lite gods igjen på ramma så kan man jo bygge litt på over og undersiden av hullet som en bue lik bryteren`e.. Lenke til kommentar
MendE Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Sry for at det ikke kom en update på mandag. Dette skyldes at jeg glemte å ta med tegningen, og uten tegning blir ikke jobben gjort ordentlig. Skulle jo lage bunnplaten, men støtet jo på flere problemer. Så nå komme 2 forslag om hvordan jobben burde gjøres. Denne måten er ganske så enkel, består jo bare av å skjære ut platen å feste den med pop-nagler i fester som er sveiset til rammen. Dette er opp under platen. Det positive med denne metoden er at pop-naglene blir skjult, men tar lengre tid, og det er ikke lett å bøye metallet til 90grader. En eller annen som har noen innspill? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Hei. Hyggelig å se at du er tilbake! Du kan også lage platen slik at den ligger imellom rammen istedet for over. Så har du bøyde ører som du kan skru skruer i under istedetfor nagler. Til 4mm skruer bruker du 3,3mm bor. Mye lettere å demontere vist du vil lakkere forskjellige farger eller annet arbeide. Det er også mye lettere å bøye, elleres kan du jo få blikkenslageren til å gjøre det. Du kan også lage deg en knekker selv av 2 stk metall-legder på 4x40 f.eks som du legger plate mellom med 2 skrutvinger,- så er det bare å bøye. Tror det hadde vært stilig å bruke den fine rammen som en del av utseende. Skal gå greit med 1-2mm plate. Endret 28. august 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
MendE Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Så har du bøyde ører som du kan skru skruer i under istedetfor nagler. Liten tegning hadde gjort seg. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hei. Noe slikt! Det var kansje det du hadde tenkt også? Må bare være forsiktig med gjengene i aluminium siden det er så mykt!! Lenke til kommentar
MendE Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 ja, noe slikt. Kan bruke vanlige maskinskruer? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hei. Du må bruke maskinskruer ja Clas ohlson har noen jeg liker veldig godt http://www.clasohlson.no/Product/Category....6;251763;251085 Ellers har også biltema. jernvarebutikker og enkelte trelastbutikker. Syntest det er gode skruhoder med solid feste. Sekskantnøkkel. Ser litt proffe ut. Og så er de rustfrie! Hater rust! Bruk skive også! Lenke til kommentar
MendE Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Endelig er Update 4 hær Si ifra hvis dere har ideer om ting burde ha vert gjort anderledes Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Det ser veldig bra ut! Men det går lang tid mellom vær Update nå Lenke til kommentar
MendE Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Slapp av, var bare max uheldig sist helg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå