Gå til innhold

Utrolig sulten etter trening...!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tror jeg skal prøve å følge en litt enklere utgave av denne jeg. men kan bli vanskelig når jeg må ha tid mellom skole, lekser, og plikter.

http://www.marinejeger.no/treningsprogram/grunnleggende.html

Ikke akkurat den planen du kommer til å bli verken stor eller sterk av, men seig blir du nok.. Men det er jo også målet med treninga for marinejegerne. De gjør jo ikke så fryktelig mye med verken størrelse eller veldig mye styrke..

Lenke til kommentar

nei, jeg ønsker rett og slett bare å gå litt ned i vekt, og å bli mer utholdende.

styrke er greit, man bygger jo litt muskler i dette programmet. min HVU befal anbefalte denne for trening, bare ikke fult så hardt i starten kanskje. og dæven, mannen er råsterk, og kan sikkert bestige fjell uten å bli anpusten.

det var litt ot.

men back on topic. jeg synes det er veldig vanskelig å holde faste normer til måltidene, er det noe man kan gjøre for å holde motivasjonen om rett mat oppe?

Jeg blir litt kvalm når jeg spiser for nært trening, og spesielt frokosten er vanskelig å få ned.

Lenke til kommentar
nei, jeg ønsker rett og slett bare å gå litt ned i vekt, og å bli mer utholdende.

styrke er greit, man bygger jo litt muskler i dette programmet. min HVU befal anbefalte denne for trening, bare ikke fult så hardt i starten kanskje. og dæven, mannen er råsterk, og kan sikkert bestige fjell uten å bli anpusten.

det var litt ot.

men back on topic. jeg synes det er veldig vanskelig å holde faste normer til måltidene, er det noe man kan gjøre for å holde motivasjonen om rett mat oppe?

Jeg blir litt kvalm når jeg spiser for nært trening, og spesielt frokosten er vanskelig å få ned.

Å bygge muskler samtidig som man vil ned i vekt er _særdeles_ vanskelig, men man kan jo legge på seg littegranne, på utrolig lite effektiv måte, samtidig som man går ned litt i fettprosent. Da vil det jo se ut som man har lagt på seg muskler fordi man har blitt mer markert..

Han er sikkert grisesterk, men da har han helt sikkert trent andre ting enn marine-programmet.. ;) Dessuten hadde jeg ikke spurt min lokale HVU-befal om treningstips.. Han trenger ikke å ha peiling bare fordi han er i militæret altså, all erfaring tilsier det stikk motsatte. Knebøy til knehøyde og pushups/situps hver bidige dag er _ikke_ måten å bli sterk på; "no, GUTA, ska vi træn armhævinga å settops te vi sjer GAMMEL-ERIK!! hen i trøndelag e vi &¤#%! itj nå PYSA!! å dåkk SØRINGA som trur dåkk e tøff, dåkk e %"#¤%& itj nå tøffar einn mæ! TOOO HOINNER TUUUSN PUSHUPS NÆÆÆO, PUSSIBÅI!!"

Trøndersk befal, ikke å anbefale.

Trenger ikke å ha faste måltider og faste matvarer, det har ikke jeg heller. Når det angår mat har jeg bare 1 regel: kjøtt i så mange som mulig av dagens måltider.

Og motivasjonen kommer når du ser hva all maten gjør med deg. Du må mao spise først, og SÅ få motivasjonen til å fortsette. Noe motsatt, men sånn er det nå en gang.. Andre måter å holde motivasjonen på er å sette seg kortsiktige og langsiktige mål. Når man nærmer seg målet er det ganske så motiverende.

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Nja...........Er skeptisk til det du sier om glykemisk indeks. Jeg blir i alle fall fortere sulten igjen om jeg drikker en cola enn hvis jeg spiser tilsvarende mange kalorier i fra gulrøtter.

Skal man ha et stabilt blodsukker gjennom hele økten bør man ha i seg langsomme karbs.

EDIT: Skjønner det du sier om sunnhet, eksemplene er tilfeldige.

Nå var det jo snakk om glykemisk indeks i mat, og ikke brus og snop, som forøvrig er "tomme" kalorier. Sier seg jo sjøl at man ikke skal spise seg mett på godteri.

Var mer i retning hurtigris vs havregryn jeg tenkte. Folk sier feks at man ikke skal spise fint brød, noe jeg synes er bull. Om man smører nugatti på toppen av skiva blir den jo ikke spesielt sunn, men om man smører skiva med feks vita hjertegod og topper det hele med magert kjøttpålegg, blir saken en helt annen.

Men stemmer jo det du sier, bedre med feks gulrøtter enn Cola, selv om sammenligningen var litt merkelig..

Under trening bruker man mer energi enn når man bare surrer rundt, noe som skulle tilsi at både kjappe og treige karbs er ønsket (feks et måltid en halvtime før trening, og bananer mens du holder på). Er jo en grunn til at strongmenna spiser bananer mellom øvelsene, de vil ha i seg raske karbohydrater, som bananer som kjent er stappfulle av. Fylle opp glykogenlagrene i musklene.. Uten energi til musklene blir det trasig å løfte, og disse lagrene tømmes fort om man løfter tungt. Da er det greit at det finnes kjappe måter å fylle dem på, nemlig raske karbs.. :thumbup:

Under trening kan det seff være lurt med sånn passe raske karbs. Har ikke sagt noe annet. Men spiser du veldig mye raske karbohydrater i form av f,x finbrød og frukjuice vil du få dårlig insulin sensitivtet (hvis du ikke trener som en gal) og kan få lavt blodsukker selv når du er i kalori overskudd og har spist for kor tid siden.

Og lavt blodsukker er ikke bra for den anabole prosessen.

Endret av Kasparov
Lenke til kommentar
Under trening kan det seff være lurt med sånn passe raske karbs. Har ikke sagt noe annet. Men spiser du veldig mye raske karbohydrater i form av f,x finbrød og frukjuice vil du få dårlig insulin sensitivtet (hvis du ikke trener som en gal) og kan få lavt blodsukker selv når du er i kalori overskudd og har spist for kor tid siden.

Og lavt blodsukker er ikke bra for den anabole prosessen.

Raske karbs under trening er bra, punktum.

Å sammenligne fruktjuice og fint brød blir bare så alt for dumt. Om grunnen til dette ikke er _åpenbar_, er denne diskusjonen over for min del, for jeg gidder ikke diskutere med 17-åringer som trur de veit saker og ting.

Lenke til kommentar

Sammenligner ikke fruktjuice og fint brød. Bruker de som eksempler på forholdsvis raske karbohydrater.

La meg si fruktjuice da.. Si at du spiser en del brød og drikker en del juice. La det gjerne være grovbrød.. Hvis middagen din i tillegg inneholder en del karbohydrater blir det veldig mye karbs.

Noe som er helt greit hvis du er veldig aktiv, men hvis ikke vil du få dårlig insulin sensitivitet og blodsukkeret ditt vil bli ustabilt, noe som ikke er bra for den anabolske prosessen.

Nå har jeg skrevet mitt siste innlegg om den saken i denne tråden, gidder ikke med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...