Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hw.no LAN No1 @ Stavanger 2003 tråd

Anbefalte innlegg

Saken med høytalere er at ikke alle liker dette (så kan man selvfølgeligt si det motsatt ;) at ikke alle liker headset). Spør du meg er Headset den mest nøytrale løsningen.

Men annlegg kan vel kanskje godtas med visse regler da, f.eks at under compoer er det ikke lov, volumet skal ikke være høyt ol.

Er iallefall viktigt at det ikke blir "kriger" om hvem som greier å guffe mest og høyest + den nyeste mp3`en! ;P

Regner med at dere forstår meg på den?

Eller hva sier du aleks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke jeg. Er da litt fun med høyttalere også da, men selvsagt er det grenser. som f.eks forbud med subwoofere (et mareritt å brenne en cd med en nabo som spiller "dunkemusikk")

Dere må jo ha en begrensning på hvor mye strøm man kan trekke og da begrenser det seg jo selv litt hva man kan ta med.

Kommer folk med 2 meter høye høytalere så kan dere jo si nei, men masse lyd rundt omkring i hallen skaper stemmning. Ta en titt på TG. hvor veldig mange mener at '98 var det beste året. Neste år kom høytalerrestriksjonene og folk mente det ble kjedelig. Tilfeldig? neppe.

Lyd lager stemmning og gjør dataparties mer sosiale (kan noe se for seg et vorspiel / vanlig party uten musikk?). Det er kanskje ikke optimalt for arbeidsforhold eller for å kunne nyte musikken, men det er da strengt tatt ikke poenget på dataparty heller.

Lenke til kommentar

Eller hva sier du aleks?

Joda. Slik jeg sa at det bør være grenser. Jeg mener selv vi skal på dette godte høyttalere, men legge inn noen grenser. Frihet under ansvar heter det visst. Klarer Mr. Leipsland å holde annlegget sitt under kontroll da?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke godta høytalere å heller ha regler på om noen spør deg skru ned så gjør du det ?

Fin regel teoretisk, litt vanskligere i real-life desverre..

Men vi kan jo sette en "regel" på høytalere i størelse (f.eks. max høyde/bredde på 60 cm) og forsterkeren får ikke være noe strømsugende monster osv osv...

Lenke til kommentar
[/img]

Må ha respekt for de andre deltagerne :)

Helt rett Anders! Respekt for andre deltagere + spesielt naboen, vist naboen stresser med å se en film og ikke hører annet enn trance-tekno-melenium-2k-collection fra nabo mannen/dama så skal det vel ses som en "regel" å skru ned volumet til et fornuftigt nivå...

Desverre Anders er det endel folk som mangler "folkeskikk" ol. synd egentligt at dem "ødlegger" for (kanskje deg?) de som bruker høytalerene sine skikkeligt...

Lenke til kommentar

Må ha respekt for de andre deltagerne :)

Helt rett Anders! Respekt for andre deltagere + spesielt naboen, vist naboen stresser med å se en film og ikke hører annet enn trance-tekno-melenium-2k-collection fra nabo mannen/dama så skal det vel ses som en "regel" å skru ned volumet til et fornuftigt nivå...

Desverre Anders er det endel folk som mangler "folkeskikk" ol. synd egentligt at dem "ødlegger" for (kanskje deg?) de som bruker høytalerene sine skikkeligt...

Lenke til kommentar

Sier noe der Mr. Ueland ;)

Har personligt ikke noe med regler å gjøre men en løsning på "høytaler-saken" trengs, helst en nøytral løsning hvor begge parter får viljen sin :)

Anyways, da stoppet vi høytaler diskusjonen ;) Reglene kommer en eller annen gang :D

Lenke til kommentar

Ja det er veldig vankelig og lage regler som alle er med på.

Litt cs er sikkert greit men alt skal ikke dreie seg om cs på lan-et.

Hovedkompoen skal heller ikke være cs(Allyse Har Sagt det).

Høytalere er greit det så lenge folk ikke drasser med seg et helt logitech Z-680 ++.

Vis respekt for din nabo,altså ikke spill techno eller heavy metal på full guffe når naboen ser på film eller spiller compo.

Lenke til kommentar
INGEN regler vil bli klarlagt her, alt vil vi gjøre selv. Det nytter ikke og diskutere hver regel vi lager her for uansett hva vi gjør så vil noen klage på det ;)

Ingen regler blir vedtatt her nei. Vi diskuterer et allment "problem" ;)

Lenke til kommentar

OK, jeg er med.... kanskje... mest sannsynlig. Hvis det blir 25-27 da, for det er slutten på ferien min. Men hva slags garderobe/dusj muligheter er det på kulturhuset? Jeg har ikke enkt å sitte mellom 200 stinkende nerder.

Lenke til kommentar
Sier noe der Mr. Ueland ;)

Har personligt ikke noe med regler å gjøre men en løsning på "høytaler-saken" trengs, helst en nøytral løsning hvor begge parter får viljen sin :)

Anyways, da stoppet vi høytaler diskusjonen ;) Reglene kommer en eller annen gang :D

Kan vi ta en poll? :

Hva vil du ha på lan?x: headsett Y: høytalere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...