Gå til innhold

Reparere eller kjøpe nytt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte nylig ett nytt fujifilm f40fd..

for ca 14 dager siden ble kamera utsatt for litt saft, kamera tålte merkelig nåkk ikke dette :whistle:

kamera var helt dødt etterpå.. etter en uke virker det som det meste virker bortsett fra skjermen. tok ett par bilder uten å se noe igjennom skjermen, førte over bildene fra minnekortet. bildene var bra..

så det jeg lurer på er om det lønner seg å reparere kamera.. eller må jeg kjøpe nytt?

skal til USA om 3 uker, så må ha ett kamera da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for ca 14 dager siden ble kamera utsatt for litt saft, kamera tålte merkelig nåkk ikke dette :whistle: (...)så det jeg lurer på er om det lønner seg å reparere kamera.. eller må jeg kjøpe nytt?
Skade oppstått på grunn av at du har helt vann, eller enda verre, sukkerholdig drikke over det, lønner seg sjelden å reparere. Det er i utgangspunktet dyrt å reparere (vi snakker om ca. samme pris som kameraet eller over for denne type skader), og det gis ikke garanti på denne type skader da det kan oppstå senskader.

Mitt tips... ta kontakt med innbo eller reiseforsikring (avhengig av hvor du var da kameraet ble utsatt for saft) og spør om det er noe de dekker. Hvis ikke, må du nok bite i det sure eplet (eller i den sure sitronen for den saks skyld) og kjøpe et nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...