orange Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hei, De første miljømerkede dataproduktene begynner å komme nå, så f.eks at Siba hadde en maskin som var miljømerket: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=1489215 Det hadde vært veldig moro om produktguidesøket som forbrukerorientert tjeneste kunne ha med en variabel på dette, slik at forholdene legges til rette for oss forbrukere og ha muligheten til å velge miljømerket utstyr. For min egen del vil jeg helt klart foretrekker et miljømerket produkt fremfor et annet dersom funksjonalitet og pris er nogenlunde lik. Dersom flere tenker det samme vil dette være et incitament for produsentene til å bygge mere miljøvennlige produkter. Såvidt jeg vet var Norge en av de tidligste pådriverne for å få støyreduksjon på PC`ene. Dette ble tidlig nevnt som et moment i Norge, før andre deler av verden. Nå har støy blitt en ganske viktig variabel ved et pc kjøp for mange, og det har kommet frem produsenter som spesialiserer seg på nettopp dette feltet. Det hadde vært fint om vi brukere og HW nettverket kunne vært med på å påvirke til noe tilsvarende for miljøprodukter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå