robhaugen Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 holder på å lage en DVD film med Premiere3 og Encore og det går sånn ca brukbart helt til jeg kommer til der at jeg skal ha en DVD film med menyer etc i god kvalitet... jeg får lagd DVD i god kvalitet i PAL men når jeg skal lage det samme prosjektet i NTSC blir det relativt mye dårligere kvalitet og det vil man jo helst ikke ha.. så da blir vel spørsmålet, hvordan får man best mulig kvalitet på en NTSC disc fra Premiere? hvilke settings etc? grunnen til at jeg skal ha det i NTSC er at jeg skal sende til US of A.. men, vil en PAL DVD fungere på et usaisk tv system? hvis det vil det er jo mitt problem løst (på en måte) Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Har aldri gjort noe til NTSC før, men jeg regner med du har en videofil fra Premiere. Du kan jo konvertere den til NTSC før du går i Encore. Lenke til kommentar
robhaugen Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Har aldri gjort noe til NTSC før, men jeg regner med du har en videofil fra Premiere. Du kan jo konvertere den til NTSC før du går i Encore. joda, har videofila fra Premiere og har prøvd x antall ganger å konvertere til NTSC når jeg eksporterer til Encore men kvaliteten blir ikke nært like bra i de NTSC "DVDene" jeg får som det blir i PAL... skal sende en DVD til us of a å se om det funker med PAL der borte... for NTSC funker jo her.. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Tradisjonelt sett er det kun PAL-skjermer som har støttet NTSC og ikke motsatt, men med dagens fremvisningsmetoder er nok PAL-støtten i NTSC-land langt bedre. Forresten så kan du ikke forvente å få samme kvalitet om du konverterer PAL til NTSC. En løsning kan være å slowe PAL-materialet til 24fps, for så å gjøre en 3:2 pulldown insert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå