Gå til innhold

Hvorfor er enkelte dyr homoseksuelle?

Anbefalte innlegg

Pedofili er en sykdom, mens homofili er en legning? Med tanke på at de "naturlige forekomstene av homofili" har en hjerne som er forskjellig fra andre, er det da mulig at dette også gjelder mennesker og homofile derfor er syke? Er det foretatt noen hjerneforskning av homofile mennesker?

Ja, men Gud har liksom skapt alt, så hvorfor skaper han homoseksuelle dyr?

For moro skyld?

Jeg trodde homofili var genetisk jeg, mulig jeg tar feil.

Med tanke på at svært få homofile får barn, ville ikke de genene som førte til homofili blitt utryddet ganske raskt?

Om det er genetisk får vi se det om 100-150 år. Eller, vi hadde sett det om 100 år hadde det ikke vært for teknologiske fremskritt som gjør det mulig for homofile å få barn.

Til nå har mange homofile levd under en løgn og fått barn.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå begynner du å komme med flere begreper Bellicus, Normalt og Moralt er forskjellig fra Naturlig.

Ja, men dersom man skal ha en diskusjon om kristendom og homofili, så må det også være lov å få frem at kristendom skiller mellom normalt, naturlig og moralsk.

Sa ingenting om at det ikke var "lov", bare at du introduserer nye begreper når andre kommenterer begrepet "Naturlig".

Hva du mener om hva bibelen sier det har ikke stort å si rundt dette for oss ateister, vi tror ikke på det den måtte si om saken. Da må du isåfall ta det opp med andre kristne, kanskje en homofil kristen, jeg vet ikke om det er så mange av de i denne tråden.

Lenke til kommentar

Som en sa tidligere på dette forumet. Var det ikke slik at homofile ble fremstilt som noe forferdelig i Bibelen, fordi det kunne bli katastrofe for jødene på landsbygda hvis dem ikke fikk nok barn til å holde bygda oppegående, og forsikre om at ikke alt gikk til helvete?

Du kan sammenligne det med Muslimene, som ser på grisen som et skittent dyr idag, fordi det var nesten helt umulig å holde dyret holdbar i ørkenen da Koranen ble skrevet. Hadde dem bare hadde hatt en fryser... :)

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Nå begynner du å komme med flere begreper Bellicus, Normalt og Moralt er forskjellig fra Naturlig.

Ja, men dersom man skal ha en diskusjon om kristendom og homofili, så må det også være lov å få frem at kristendom skiller mellom normalt, naturlig og moralsk.

Sa ingenting om at det ikke var "lov", bare at du introduserer nye begreper når andre kommenterer begrepet "Naturlig".

Hva du mener om hva bibelen sier det har ikke stort å si rundt dette for oss ateister, vi tror ikke på det den måtte si om saken. Da må du isåfall ta det opp med andre kristne, kanskje en homofil kristen, jeg vet ikke om det er så mange av de i denne tråden.

Hva ateister måtte tro eller ikke tro har da heller ingenting med denne tråden å gjøre. Trådstarter spør jo hva kristne mener om dyr og homofili, og regner med at hensikten med dette var å få tankene over på at "homofili er naturlig for dyr, derfor er det naturlig for mennesker, derfor er kristendom unaturlig".

Lenke til kommentar
Pedofili er en sykdom, mens homofili er en legning? Med tanke på at de "naturlige forekomstene av homofili" har en hjerne som er forskjellig fra andre, er det da mulig at dette også gjelder mennesker og homofile derfor er syke? Er det foretatt noen hjerneforskning av homofile mennesker?

For moro skyld?

Med tanke på at svært få homofile får barn, ville ikke de genene som førte til homofili blitt utryddet ganske raskt?

Om det er genetisk får vi se det om 100-150 år. Eller, vi hadde sett det om 100 år hadde det ikke vært for teknologiske fremskritt som gjør det mulig for homofile å få barn.

eh nei, det er bare de siste 1000 årene at homofile har måttat gjemme seg, før det var det helt vanlig, selv blant kjente mennesker, var ikke noe problem før, var de abrahamske religionene som gjorde det farlig

Lenke til kommentar
Hva ateister måtte tro eller ikke tro har da heller ingenting med denne tråden å gjøre. Trådstarter spør jo hva kristne mener om dyr og homofili, og regner med at hensikten med dette var å få tankene over på at "homofili er naturlig for dyr, derfor er det naturlig for mennesker, derfor er kristendom unaturlig".

Som sagt, hvor vidt homofili faktisk er forbudt gjennom kristendom er en diskusjon i seg selv. Med disse forskjellige tolkningene både om GT og NT må det nesten taes opp med noen som synes det er verdt det og vil diskutere bibelvers, gjerne en som det betyr noe for, som en homofil kristen.

Jeg finner forresten ikke sitatet ditt noe sted i tråden. Er det bare en karikatur av diskusjonen fra din side ?

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar
Men Bellicus(eller en anne superkristen); Hvorfor lager Gud homofile dyr, når han selv er imot det, ifølge Bibelen?

Etter hva jeg har hørt fra de som har studert det, så nevnes ikke homofili i det hele tatt i orginalutgavene av de hellige skriftene, det er bare ett sted dette blir nevnt som en uren handling i mosebøkene, på lik linje med en hel rekke andre ting som blir regnet for å være urene. Men selve begrepet "homofil" eller "homofili" blir aldri brukt i orginaltekstene, så da er det også umulig å vite hva Gud måtte mene om "homofile" dyr.

Lenke til kommentar
Det blir for dumt å finne svar på hvorfor Gud ikke liker homofile når han ikke finnes. Det som er mer interresant er å finne ut hvorfor dem som skrev Bibelen bestemte seg for å gjøre homofili om til tabuu.

Hvis du vil ha en forklaring på dette, så er det naturlig å tro at det har med hygiene å gjøre, siden "menn som ligger med menn" altså analsex blir regnet som noe urent på lik linje med avføring, menstruasjon og menn som har hatt sædavgang. Så hvis du vil ha en ateistisk forklaring, så kan det kanskje tenkes at noen fant ut at dette var ting som førte til sykdom, og at de moralske forestillingene de kalte "Gud" ikke likte dette, for å forhindre sykdom.

Lenke til kommentar
Det blir for dumt å finne svar på hvorfor Gud ikke liker homofile når han ikke finnes. Det som er mer interresant er å finne ut hvorfor dem som skrev Bibelen bestemte seg for å gjøre homofili om til tabuu.

det er enekelt, de som skrev reglene som senere ble torahen, levde i små samfunn, enten små landsbyer eller som nomader, viss da 2 menn ble sammen og ikke fikk barn, var det fare for at hele stammen/landsbyen ville gå til helvete.

har man en liten landsby på 100 mennesker, og 2 menn går sammen, kan stedet miste så mye som 15 barn, som ikke blir født.

disse samfunnene måtte masseprodusere barn, da mange av dem døde ut som unge.

defor gjorde de det til en lov at ingen menn skulle være med andre menn.

viss man ser på andre samfunn på samme tid, som da bodde i større samfunn, kanskje til og med store byer, hadde det ingen betyding om 2 eller flere menn gikk i par.

Lenke til kommentar

For moro skyld?

eh nei, det er bare de siste 1000 årene at homofile har måttat gjemme seg, før det var det helt vanlig, selv blant kjente mennesker, var ikke noe problem før, var de abrahamske religionene som gjorde det farlig

Det er selvfølgelig riktig. Romerne er et godt eksempel på det. De abrahamske religione styrte ikke hele verden, derfor er det ikke utenkelig at homofili fortsatte andre steder i verden og genene kom hit hvor det hadde vært borte de siste 1000 årene.

Lenke til kommentar
Men som sagt er det enda bare en hypotese. Antar at det også er en større støtte for denne typen hypoteser, enn hypoteser som måtte beskrive sosiale faktorer som en årsak.
Ja du antar mye, og det forbauser meg ikke at du ikke vil la deg overtale av hvor forskningen fører hen. At sosiale faktorer og kulturelle omgivelser kan være utløsende for åpenhet rundt egen legning tror jeg er en ting, hvordan det forekommer til å begynne med er noe annet, og det er der dette forskningen setter som mål å finne ut av.

Tror du at det er et frivillig valg å være homofil, og oppleve så mye frastøtelse fra venner, familie og også vilt fremmede, og verre .. ?

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...