Khaffner Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 http://www.forskning.no/artikler/2002/november/1036587470.19 http://www.forskning.no/artikler/2003/februar/1045828587.22 http://news.nationalgeographic.com/news/20..._gayanimal.html http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_anima...sexual_behavior Disse lenkene burde egentlig gjøre saken klar. Enkelte dyr er homoseksuelle. I denne tråden vil jeg spørre religiøse her på forumet om hvorfor det er slik. Etter hva jeg har forstått mener kristne at ihvertfall vi mennesker har fri vilje, og kan dermed selv velge om vi skal pines til evig tid i helvete eller kose oss i himmelen. Men hva med dyr? Har de lov til å være homoseksuelle? Sender Gud alle homoseksuelle dyr til helvete? Hva med heterofile dyr, Kommer de til himmelen? Har dyr fri vilje, Eller skapte Gud homoseksuelle dyr for moro skyld? Venter på spennende svar fra dere religiøse Lenke til kommentar
Yfirvaldr Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Dyr følger innstinkt, det behøver ikke mennesker når det gjelder seksualitet. Det er ikke noe galt å ha homofil legning(Det kan du ikke hjelpe for), så lenge du ikke praktiserer det. Altså kan mennesket ignorere lystene sine, og derfor la være å leve ut den skammelige homofile legninga. Dyr har det ikke sånn. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Ja, men Gud har liksom skapt alt, så hvorfor skaper han homoseksuelle dyr? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Dyr følger innstinkt, det behøver ikke mennesker når det gjelder seksualitet. Det er ikke noe galt å ha homofil legning(Det kan du ikke hjelpe for), så lenge du ikke praktiserer det. Altså kan mennesket ignorere lystene sine, og derfor la være å leve ut den skammelige homofile legninga. Dyr har det ikke sånn. Det du i praksis sier er at det er ok at en homofil er homofil, men ikke pokker om han skal elske et annet mennesker, DER går grensen! Jøss... Vi lever i 2008 og VET at homofili ikke er valgbart, det er altså ingen sykdom, men en legning.... Hvorfor skulle en gud bry seg med hva to mennesker gjør nakne på et soverom lurer jeg ofte på.... tenk så mye lettere det hadde vært om religiøse så på sex og samliv som en NATURLIG ting, ikke som en synd, en skam og noe fysj fysj... Helt utrolig at noen henger seg opp i dette i dag. En skulle tro at de var flaue på de homoseksuelles vegne fordi de selv er forelsket i en mann... jesus... og derfor forbyr de andre å leve ut sin legning! De skader ingen, de elsker hverandre og dette er galt? Jeg ville mye heller hatt en hel koloni homoseksuelle som naboer enn en gjeng niskjære religiøse! Det er helt sikkert. Makan----- Og mennesker har instinkter de også, akkurat som dyr. Hvorfor? Fordi vi er dyr karamel smukken.. Lenke til kommentar
Yfirvaldr Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 RWS: Jeg er homofil sjøl, jeg bare sa det som en kristen ville sagt det Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 RWS: Jeg er homofil sjøl, jeg bare sa det som en kristen ville sagt det Kunne du ikke sagt det da så kunne jeg spart meg mitt glimrende forsvar av... eh deg.. Skjønte ikke det jeg da! Lenke til kommentar
Yfirvaldr Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 RWS: Jeg er homofil sjøl, jeg bare sa det som en kristen ville sagt det Kunne du ikke sagt det da så kunne jeg spart meg mitt glimrende forsvar av... eh deg.. Skjønte ikke det jeg da! Jeg skreiv det bare for å få debatten litt mer ordentlig igang, og da må man "provosere" litt. Men altså; det er ikke lysten i seg sjøl som er synden, men det å ta det ordentlig ihug, og leva ut legninga. Trur dere at dyr forelsker seg i hverandre som mennesker, eller er det bare lyster/innstinkt som er der? Vi mennesker er antakelig mer avanserte enn andre dyr, og kan derfor ikke på det området sammeliknes Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvis et dyr gjør noe, så er det ikke nødvendigvis bra og godt at et menneske gjør det samme. F.eks. hadde vi en hund når jeg var liten som pleide å spise andre hunders bæsj når jeg tok den på tur. Den spiste også sitt eget spy hvis den hadde kastet opp noe som var velsmakende. Og vasket seg i rompen med tungen. Dette er antageligvis naturlig for hunder, men kan ikke se hvordan noen kan si at dette er naturlig for mennesker. Dyr vet antageligvis ikke særlig godt forskjellen dersom de prøver å parre seg med noen av det samme kjønn. Det er mange hunder som f.eks. humper på beina til folk, og dette har ikke å gjøre med at de har en legning som forteller at de skal gjøre dette, hunder har ikke fot-fetisj, men de har bare en trang til å parre seg. Mennesker derimot vet forskjellen og de vet hva som er naturlig. Det naturlige er at mann og kvinne har sex, siden dette er det eneste som etter naturen kan føre til barn. Så jeg ser ikke helt det store poenget i at man trekker frem fisk og pingviner som prøver å parre seg med det samme kjønn, og derfor mener homofil sex er noe naturlig. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvis det forekommer i naturen er det da naturlig... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvis det forekommer i naturen er det da naturlig... Ikke hvis man vet hva som er meningen med de kroppslige funksjonene. Vi som er mennesker og er i stand til å tenke, vet at grunnen til at dyr parrer seg er for å få avkom. Vi vet også at det er best å hindre en hund i å spise avføring, for avføring er næringsstoffer som kroppen allerede har behandlet og forkastet, og derfor ikke noe man skal gi tilbake til kroppen. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Det trenger ikke være "sunt" for å være naturlig. Det er flere andre dyrearter enn mennesker som har lystbetonet sex. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Det trenger ikke være "sunt" for å være naturlig. Det er flere andre dyrearter enn mennesker som har lystbetonet sex. Ja som jeg skrev ovenfor: Det er f.eks. hunder som parrer seg med beina til folk, dette kan nok regnes som "lystbetont sex" for hunder. Men så er jo spørsmålet om alt som dyr gjør kan regnes som normalt for mennesker, eller noe mennesker moralsk sett burde gjøre. F.eks. hadde det sikkert vært mulig for et menneske å fått en seksuell stimulans av å benytte seg av foten til en elefant, men er det noe mennesker burde gjøre? Vet at jeg setter ting på spissen her, men antar at poenget mitt kommer frem. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Poenget mitt er bare at du ikke ser ut som om du forstår at "naturlig" ikke er det samme som "noe mennesker bør gjøre". Naturlig betyr bare at det forekommer i naturen. Punktum. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Men Bellicus, hvorfor skaper Gud homofile dyr hvis han hater homofili så mye som Bibelen skal ha det til? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Nå begynner du å komme med flere begreper Bellicus, Normalt og Moralsk er forskjellig fra Naturlig. Normalt kan det sikker sies å være det oppstår i alle slags forskjellige folkegrupper og mellom dyrearter. Om det er moralt kommer jo ann på hvilken skybert om noen du holder med og hva en mener/tolker at sin skybert sier om saken, ved mindre du vil begynne å debattere absolutt moral og hva som kan sies å være det. Endret 16. august 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvis et dyr gjør noe, så er det ikke nødvendigvis bra og godt at et menneske gjør det samme. F.eks. hadde vi en hund når jeg var liten som pleide å spise andre hunders bæsj når jeg tok den på tur. Den spiste også sitt eget spy hvis den hadde kastet opp noe som var velsmakende. Og vasket seg i rompen med tungen. Dette er antageligvis naturlig for hunder, men kan ikke se hvordan noen kan si at dette er naturlig for mennesker. Dyr vet antageligvis ikke særlig godt forskjellen dersom de prøver å parre seg med noen av det samme kjønn. Det er mange hunder som f.eks. humper på beina til folk, og dette har ikke å gjøre med at de har en legning som forteller at de skal gjøre dette, hunder har ikke fot-fetisj, men de har bare en trang til å parre seg. Mennesker derimot vet forskjellen og de vet hva som er naturlig. Det naturlige er at mann og kvinne har sex, siden dette er det eneste som etter naturen kan føre til barn. Så jeg ser ikke helt det store poenget i at man trekker frem fisk og pingviner som prøver å parre seg med det samme kjønn, og derfor mener homofil sex er noe naturlig. Info: hunder spiser avføring til andre hunder (spesielt katteavføring) på grunn av at det inneholder et vitamin som hunden trenger. Om mennesker skal følge dyrs handlinger eller ikke er irrelevant, denne diskusjonen handler ikke om hva mennesker gjør, men om hva dyr gjør; hvorfor finnes det homofile dyr? Hvorfor har Gud skapt dyr slik at det finnes varianter som er homofile? Dette er noe som ateister ikke har noen problemer med å forklare, men som setter en allmektig Gud i et dårlig lys. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Så jeg ser ikke helt det store poenget i at man trekker frem fisk og pingviner som prøver å parre seg med det samme kjønn, og derfor mener homofil sex er noe naturlig. Det er jo litt morsomt da, at før dette med homofili i dyreverdenen kom fram så var det mange religiøse som trakk fram dette med at homofili var "unaturlig". Fordi de mente det ikke forekom i naturen. Og nå som en har påvist hvor mye skitten homsesex det faktisk er i naturen så er argumentet plutselig at vi ikke skal gjøre slik som de andre dyra fordi bikkjer slikker seg i skrittet og edderkoppen spiser barna sine. Nå er plutselig naturen ikke dette harmoniske paradiset, men et skittent sted. Så først skulle en gjøre som "naturen" og ikke ha homsesex, så skulle en ikke gjøre som "naturen" fordi "naturen" har masse homsesex. Skjønne det den som kan. Edit: å skrive "vi" antyder vel at jeg er homofil selv, noe dama ikke hadde blitt glad for å høre Endret 16. august 2008 av Polluks Lenke til kommentar
Ceridwen Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg trodde homofili var genetisk jeg, mulig jeg tar feil. Kommer noen dyr til himmelen? kan dyr bekjenne Jesus som sin frelser? De "urene" dyrene ville jeg ikke tro kom til himmelen i allefall. Kanskje det bare er urene dyr som er homofile Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Nå begynner du å komme med flere begreper Bellicus, Normalt og Moralt er forskjellig fra Naturlig. Ja, men dersom man skal ha en diskusjon om kristendom og homofili, så må det også være lov å få frem at kristendom skiller mellom normalt, naturlig og moralsk. Bibelsk sett er alt som har med kroppen å gjøre noe normalt og naturlig. Det er ingen moralske regler for dyr, og det var heller ingen moralske regler for mennesker før Moses gav lovene, og da var det heller ingenting som het rett og galt i verden. Men bibelen snakker jo også om noe som heter synd. Dette er det som gjør at både mennesker og dyr blir syke og dør. Men for dyrene betyr ikke dette noe annet enn at de slutter å eksistere, så det har ikke noe å si for dem. Men mennesker har bibelsk sett en åndelig del som lever evig. "Dere er guder" sier Jesus i bibelen. Og dersom man skal følge kristendommen så må man på sett og vis gi slipp på det som er naturlig og normalt, og heller følge det som hører til denne åndelige, udødelige delen av oss selv. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg trodde homofili var genetisk jeg, mulig jeg tar feil. Med tanke på at svært få homofile får barn, ville ikke de genene som førte til homofili blitt utryddet ganske raskt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå