Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med fildeling


Anbefalte innlegg

Hei og hå! Satt oppe helt til klokken 5 om morgenen i dag med dette problemet. Skjønner ingen ting av det. Jeg prøver å dele filene mine over ett nettverk med Windows media player 11. Jeg går inn på alternativer -> Bibliotek -> og konfigurer deling. Men her får jeg bare opp en bedriten feilmelding som lyder slik "Mediedeling har blitt slått av fordi en nødvendig Windows-innstilling eller -komponent har endret seg. Klikk Hjelp på web hvis du trenger ytterligere assistanse." Under er det 2 alternativer. Lukk eller Hjelp på web. Jeg går inn på hjelp på web. Her står det jeg skal:

Exit and restart Windows Media Player.

 

Confirm that the Windows Media Player Network Sharing Service is started.

 

To start Windows Media Player Network Sharing Service

Click Start.

 

Right-click My Computer, and then click Manage.

 

Expand Services and Applications, and then click Services.

 

If the Windows Media Player Network Sharing Service is not started, right-click it, and then click Start.

 

Denne står det Status startet på (Har også prøvet å starte den på nytt en gang). Så jeg leser videre på nettet hva jeg skal gjøre. Videre der står det jeg skal:

Confirm your user account is listed as an owner of the Windows Media Player database folder.

 

To confirm ownership of the database folder

Navigate to the <SystemDrive>:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player folder. If you do not see this folder, you might need to turn on Show hidden files and folders.

 

To turn on Show hidden files and folders

In Windows Explorer, click Tools, and then click Folder Options.

 

Click the View tab, and then select Show hidden files and folders.

 

Right-click the Media Player folder, and then click Properties.

 

Click the Security tab. If your account name is not listed, click Add and add it to the list of owners. You will need to be logged on with administrator privileges to perform this step.

Her kommer ett nytt problem. Jeg finner denne Media Player folder hvor det står den skal ligge men når jeg høyreklikker og går inn på egenskaper så er det ingen security tab der!?!? ARGH!!! Og jeg er den eneste brukeren på denne maskinen så jeg har selvfølgelig bare en brukerkonto på den hvor jeg er admin. Hva gjør jeg feil? Vil så gjerne kunne dele mp3 osv på nettverket mitt.

 

P.S. Brannmuren min er slått helt av.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...
Hei og hå! Satt oppe helt til klokken 5 om morgenen i dag med dette problemet. Skjønner ingen ting av det. Jeg prøver å dele filene mine over ett nettverk med Windows media player 11. Jeg går inn på alternativer -> Bibliotek -> og konfigurer deling. Men her får jeg bare opp en bedriten feilmelding som lyder slik "Mediedeling har blitt slått av fordi en nødvendig Windows-innstilling eller -komponent har endret seg. Klikk Hjelp på web hvis du trenger ytterligere assistanse." Under er det 2 alternativer. Lukk eller Hjelp på web. Jeg går inn på hjelp på web. Her står det jeg skal:

Exit and restart Windows Media Player.

 

Confirm that the Windows Media Player Network Sharing Service is started.

 

To start Windows Media Player Network Sharing Service

Click Start.

 

Right-click My Computer, and then click Manage.

 

Expand Services and Applications, and then click Services.

 

If the Windows Media Player Network Sharing Service is not started, right-click it, and then click Start.

 

Denne står det Status startet på (Har også prøvet å starte den på nytt en gang). Så jeg leser videre på nettet hva jeg skal gjøre. Videre der står det jeg skal:

Confirm your user account is listed as an owner of the Windows Media Player database folder.

 

To confirm ownership of the database folder

Navigate to the <SystemDrive>:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player folder. If you do not see this folder, you might need to turn on Show hidden files and folders.

 

To turn on Show hidden files and folders

In Windows Explorer, click Tools, and then click Folder Options.

 

Click the View tab, and then select Show hidden files and folders.

 

Right-click the Media Player folder, and then click Properties.

 

Click the Security tab. If your account name is not listed, click Add and add it to the list of owners. You will need to be logged on with administrator privileges to perform this step.

Her kommer ett nytt problem. Jeg finner denne Media Player folder hvor det står den skal ligge men når jeg høyreklikker og går inn på egenskaper så er det ingen security tab der!?!? ARGH!!! Og jeg er den eneste brukeren på denne maskinen så jeg har selvfølgelig bare en brukerkonto på den hvor jeg er admin. Hva gjør jeg feil? Vil så gjerne kunne dele mp3 osv på nettverket mitt.

 

P.S. Brannmuren min er slått helt av.

 

Har akkurat samme problem og frustrasjon. Har du funnet noe hjelp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...