Lamborgini Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Jeg er i et band som kunne trengt litt økonomisk støtte. Vi planlegger å kjøpe nytt trommesett men har altså ikke råd. Det settet vi har i kikkerten koster omtrent 9000kr, er det en oppnåelig sum å få fra frifond.no? Og, vet noen om flere organisasjoner som deler ut økonomisk støtte til kulturformål? Endret 17. august 2008 av Lamborgini Lenke til kommentar
Erren Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Man kan få 9000 kroner fra Frifond, men jeg tror ikke dere får så mye til et trommesett. Det stod et sted på sidene deres at Frifond-penger ikke ble delt ut for innkjøp av dyre instrumenter til privat bruk. Men altså, om dere skriver seriøst om bandet og kan dokumentere at det ikke bare er til privat bruk kan det jo hende dere får 9000 eller store deler av beløpet. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Fikk selv 5000 kroner med mitt band. Det er lurt å skrive særiøst og vise at bandet er målrettet. Dere burde søke om kanskje 50 000 kroner og si at det skal gå til nytt trommesett, innspillninger, en gitarforsterker og evt til å holde en konsert. Hvis du er heldig får du i hvert fall dekket halve trommesettet. Når du deretter sender kviteringen tilbake til frifondet ser de at trommesettet var førsteprioritert og at dere ikke fikk nok penger til resten. Skulle dere være ekstremt heldige skader det ikke med noen ekstra innspillinger. Det aller viktigste er å skrive en god søknad. Vær forberedt på at det kan ta tid fra dere sender inn en søknad til dere evt får støtte. Endret 17. august 2008 av Jokkulf Lenke til kommentar
Lamborgini Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Men man kan vel søke fond fra flere forskjellige sider? Noen som vet om noen andre enn frifond.no? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hvis du er bergenser: KjaptSvar. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Har kommunen din (kultur)midler/støtte til grupper/lag/foreninger som det kan søkes på? Vet at en del kommuner har det men normalt så kan man bare søke en gang i året her i kommunen. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Bandet mitt får stipend årlig av Frifond og BandOrg. Det er ikke jeg som ordner med dette, så jeg vet ikke så mye om det, men jeg vet at vi får 13000 til hele bandet. Jeg tror alt må brukes til utstyr. Om kort tid blir det bassforsterker til meg Lenke til kommentar
Lamborgini Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Bandet mitt får stipend årlig av Frifond og BandOrg. Det er ikke jeg som ordner med dette, så jeg vet ikke så mye om det, men jeg vet at vi får 13000 til hele bandet. Jeg tror alt må brukes til utstyr. Om kort tid blir det bassforsterker til meg BandOrg, hva er det? Sjekka hjemmesiden deres, sto ikke så mye der. De har mange støtteordninger, hvis vi trenger penger til utstyr (vi har øvingslokalet, hjemme hos en av medlemmene), hva skal vi søke om da? Frifond? Og hvordan gjør vi det? Hadde vært utrolig digg å få en 13 000 hvert år Kanskje enda mer, hvis vi finner flere organisasjoner som deler ut frifond Lenke til kommentar
Lamborgini Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Har kommunen din (kultur)midler/støtte til grupper/lag/foreninger som det kan søkes på? Vet at en del kommuner har det men normalt så kan man bare søke en gang i året her i kommunen. Sjekka bærum kommunes hjemmeside, det så ut som om det var mulig å få støtte, men det virket jævlig komplisert. Man måtte bl a skrive opp når årsmøtet var, hvem som var leder/kasserer osv. Vi er jo bare 4 gutter som spiller i band. Ikke noe mer komplisert enn det Så tror vi dropper et evt. tilskudd fra kommunen Men takk for forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå