knutinh Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg har nettopp mottatt 2-3 timer med høykvalitet digitaliserte gamle familiefilmer fra 8mm. Filene er i formatet 720x576@25fps, muligens DV-codec(?). Det er naturlig nok endel synlig filmgrain og riper. Spørsmålet mitt er: hva er den beste software/plugin som reduserer slik støy med minimale bieffekter? Jeg ser for meg at noe som jobber både i tid og rom har best forutsetninger, men det gjør ingenting om det koster noen døgn med prosessering. -k Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg bruker Neat Image. Har positiv erfaring med dette programmet, dessverre er det èn ulempe; man mister EXIF Her er en sammenlikning hvor jeg har tatt et bildet å fjernet støy i Neat Image (t.h.) og et ikke (t.v.) ... Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Merk at jeg snakker om levende bilder, ikke stillbilder. -k Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Merk at jeg snakker om levende bilder, ikke stillbilder. -k ååå f**n, beklager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå