Timeo Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Tror jeg har parfymeallergi. F.eks. klarer jeg knapt å ha føttene innenfor parfymerier, for da begynner jeg å svi i øynene. Og heller ikke frisører. Er veldig pinlig å være hos frisører, for jeg klarer knapt å holde øynene åpne, og føles som om frisørene tror jeg sitter og har lyst til å gråte eller noe. Og nå for tiden klør jeg enormt i hodebunnen, hver gang jeg vasker håret så begynner jeg å klø sinnsykt etterpå og så begynner jeg å flasse, så jeg begrenser hårvasken til et par ganger i uken. Jeg fikk en flaske med noe lokal-produsert shampoo med urter og lignende fra bestemoren til kjæresten min for en tid tilbake, men denne er ganske dyr og jeg vet ikke helt hvor hun kjøpte den heller. Har prøvd dermica shampoo fra apoteket, men den også er det parfyme i og får meg til å klø i hodebunnen. Så er det noen som vet om noen shampooer som er parfymefrie og ikke så dyre? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 The Body Shop vet jeg har gode såper for folk med allergi mot parfyme. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Tror heller problemet ditt er at du flasser/har tørr hodebunn , dette i seg selv er opphav til kløe. Har man dette gjør hårvask (uansett parfyme eller ei) tørker ut hodebunnen enda mer og gir enda mere kløe. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Oldboy: Det står ikke noe om at shampooen til body shop er parfymefri: http://www.thebodyshop.no/produkter.aspx?docid=234 Syar: Hadde ikke noe problem med flass og tørr hodebunn når jeg prøvde den urte-shampooen som jeg snakket om ovenfor Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Min gamle kjæreste hadde samme problem som deg Bellicus, hun tålte heller ikke parfyme, men hun kunne fint bruke The Body Shop sine produkter. Tror det hadde noe med at det var naturlige parymer de bruker. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Ok, får prøve den da. Takk for svar Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 En pårørende til meg har "parfymeintoleranse". Hun bruker selvføleglig klesvaskepulver uten parfyme. Alle andre produkter kjøper hun fra Yves Rocher (som i tillegg er betraktelig billigere en bodyshop). Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå