Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til å formatere harddisken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er en lagringsdisk: høyreklikk på disken i Utforsker og velg formater.

Men hvis du har virus så er det vel Windows disken som er infisert, og da er vi tilbake til svaret jeg ga først. Da snakker om reinstallering av Windows, med tilhørende formatering.

Se signaturen min, det er mange som ikke vet hva 'formatering' egentlig betyr.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er harddisken med Windows gjør du følgende;

Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Datamaskinbehandling -> Diskbehandling. Høyreklikk på den disken du vil formatere og følg trykk neste eller ok til du får beskjed om at disken formateres.

Hvis du skal formatere harddisken som Windows er installert på må du ha installasjons-CD-en og kjøre full installasjon av Windows.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt, mange skjønner ikke hva 'formatering' betyr. Du faller helt klart inn under den kategorien.

Du må følge svaret i innlegg #2, som også er det dofferneo svarer.

Hvis det ikke er noe du kan forholde deg til så trenger du nok at noen kommer hjem til deg.

Lenke til kommentar

Høres ut som Utforsker har sluttet å virke. Men det er ikke lett å finne årsaken til slikt, spesiellt hvis du har virus.

Hva slags PC har du, et spesiellt merke?

Har du en Windows CD? Eller en gjenopprettings CD fra leverandøren?

Kanskje det er en gjenopprettingspartisjon på disken.

Lenke til kommentar
Finn fram den CD'n som fulgte med PC'n, den med windows på. Pass på at du har lisenskoden. Putt den inn, skru på pc'n, gå inn i bios og boot fra cden. Følg instruksjonene.

ok, jeg fiksa det med skjermen. Nå skal jeg bare få sletta alt, vet ikke hva det heter for det heter ihverfall ikke formatering som jeg trodde.

Mamma skal finne fram cd'en etterpå for jeg vet ikke hvor ho har lagt den.

Det heter kanskje ikke formattering, men det involverer formatering. Du formaterer og legger inn windows på nytt. Grunnen til at du ikke får formatert er selvsagt at formatering involverer å slette alt på disken, og siden operativsystemet ditt ligger på disken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...