rolvs Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hei! Har litt problemer med OpenVPN. Skal koble samme to steder. På stedet jeg har serveren så har jeg fast ip, men på stedet jeg skal koble meg opp fra har dynamisk ip (PPPoE fra Telenor) og da endrer jo ip adressen seg ofte. Problemet er at når ip adressen endrer seg får jeg følgende feilmelding fra OpenVPN: Sat Aug 16 11:28:31 2008 TCP/UDP: Incoming packet rejected from 193.69.35.XXX:18431[2], expected peer address: 193.69.35.XXX:1194 (allow this incoming source address/port by removing --remote or adding --float) (Har sensurert ip adressen) Jeg løser dette problemet ved å endre i config fila med float i steden for remote, men etterhvert så vil den ikke koble opp lenger så jeg må gå tilbake til remote. Er plagsomt å måtte gjøre dette hver gang ip adressen endrer seg. Her følger config filene mine: Server: ;port 1194 ;proto tcp-server float dev tun ifconfig 10.2.0.1 10.2.0.2 secret /etc/openvpn/static.key keepalive 10 60 ping-timer-rem persist-tun persist-key user nobody group nobody daemon Klient: remote domene-navn-på-server dev tun ifconfig 10.2.0.2 10.2.0.1 secret /etc/openvpn/static.key keepalive 10 60 ping-timer-rem persist-tun persist-key user nobody group nobody daemon Begge maskinene kjøre Linux. Har før kjørt fra en Windows maskin på klient siden, og fått akkuratt samme problem. Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå