Gå til innhold

Hvordan installere ATI drivere?

Anbefalte innlegg

Du har Envy, som gjør alt automatisk, men dette funket ikke så bra for min del, for det første kjente ikke programmet igjen skjermkortet mitt, og når jeg prøvde med manuell innstilling og valgte ati 8.6, begynte maskina å fryse i det jeg så innloggings skjermen. Jeg har et ATI 4870 kort.

Så har vi denne guiden her: https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI Er det fra "Install from ati.com (latest version of drivers)" jeg skal begynne med? Isåfall kunne noen forklart meg litt nærmere hva jeg skal gjøre på dette punktet

You will then need to build the installation packages with the downloaded ATi drivers (ensure the ATi drivers have the execute flag set first): ...
Bortsett fra det punktet der, så ser guiden relativt grei ut, foreløpig.

Edit:

Install from Ubuntu repositories (easier)

Eller er det den delen jeg burde gå for? Det er så mange versjoner av Ubuntu o.l der at jeg blir en smule forvirret, og det er jo bare to linjer med kode for ubuntu 8.04?

sudo dpkg-reconfigure -phigh linux-restricted-modules-`uname -r`
sudo insmod /lib/modules/`uname -r`/volatile/fglrx.ko

Er det alt? eller skal jeg fortsette på:

Instructions for Ubuntu 7.04 (Feisty) and Ubuntu 7.10 (Gutsy)
etter det er gjort? Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så har vi denne guiden her: https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI Er det fra "Install from ati.com (latest version of drivers)" jeg skal begynne med? Isåfall kunne noen forklart meg litt nærmere hva jeg skal gjøre på dette punktet
You will then need to build the installation packages with the downloaded ATi drivers (ensure the ATi drivers have the execute flag set first): ...
Bortsett fra det punktet der, så ser guiden relativt grei ut, foreløpig.

Du laster ned driverne fra ATI sine sider, skriver 'chmod +x [filnavn]' i terminalen, for så å skrive 'sh [filnavn]' i terminalen.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...