Fenixen Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Endelig har dell lagt ut priser og oppsett for sine 12" varianter av de nye latitude.. men hvordan synest dere den kommer ut mot feks Acer Aspire 2930? Jeg skal ha meg laptop, og noe større enn 12" er helt uaktuellt siden det skal brukes på skole og lignende.. da har jeg kommet frem til 2 aktuelle modeller. Acer Aspire 2930 Dell 12" oppsatt med ønsket oppsett.. På aceren får en 1gb mer ram, mye større harddisk, større batteri.. og det jeg lurer mest på er hvordan Aceren sin prosessor som kjører på 2ghz gjør det mot Dell sin prosessor på 1,33ghz? Virker også for meg som om det er håpløst å kjøre vista på maskinene grunna dårlige speccs på begge to? ps: tips til andre 12,1" som gir valuta for pengene mottas med takk Noen som har noen gode argumenter for å betale 1000kroner mer og velge Dell-maskinen? På papiret virker den hvertfall som et jævli dårlig kjøp.. Endret 16. august 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Dellen er pluss moms så da må du legge på et par tusen til. Latitude serien har en kvalitet som ikke kan sammenlignes med Acer,så jeg ville absolutt valgt Dellen framfor Acer. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 ja ser man det ja.. fysj da ble det dyrere ja.. hmm.. Enig i at Latitude er LEKKER, og magnesium-chassis er jo bra.. men ytelsen må da være mye mye dårligere? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Ikke kjøp den gamle Latitude D430. Den nye heter Latitude E4200 og kommer straks. Dell bruker en lavenergi-prosessor. Dette for å kunne få maskinen lettere/mindre (lite varmeutvikling = behov for mindre overflødig tomrom), samt for å få mest mulig driftstid ut av batteriet. Prosessoren er mer enn god nok for Vista og kontorbruk. Endret 16. august 2008 av Andreasfe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå