Gå til innhold

DC++, får ikke noe opp når jeg søker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har windows XP, lastet ned dc++ 0,707 versjonen(nyeste)? Har to hubber oppe, can chatte osv. Men når jeg søker får jeg ikke opp noe. Routeren min er DLink DIR-655

Har direct connection. Har ellers en bærbar som er koblet opp mot det trådløse internett, og min Nokia e71(mobiltelefon).

Jeg har last ned DC++ igjen etter 1-2 år. Har åpna porter og slik (portforwad.com eller noe), men er noe usikker på om jeg skrev riktig 'stayic ip', er det den jeg lager selv(samme som den orginale ip-adressen, men uten at det siste tallet.)?

Prøvde å få dc++ til å funke for noen måneder siden, men fikk ikke det til da heller.

Btw. Vet ikke hvor den skulle postes...mye letter før, nå er det bare rot i programvareforumet =/

Hilsen Singh

edit: det rare er kanskje det at folk kan laste ned fra meg, men jeg ikke kan koble opp til noe brukere en gang :S

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

helt klassisk firewall problem.du har nok ikke klart å åpne portene.

det letteste (hvis du føler deg komfortabel med det) er nok å sette maskinen du vil ha DC på i DMZ, du gjør det i routeren. bare skriv inn ip adressen til maskinen, eksakt slik den fremstår i ipconfig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...