Singh tha king Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Hei. Jeg har windows XP, lastet ned dc++ 0,707 versjonen(nyeste)? Har to hubber oppe, can chatte osv. Men når jeg søker får jeg ikke opp noe. Routeren min er DLink DIR-655 Har direct connection. Har ellers en bærbar som er koblet opp mot det trådløse internett, og min Nokia e71(mobiltelefon). Jeg har last ned DC++ igjen etter 1-2 år. Har åpna porter og slik (portforwad.com eller noe), men er noe usikker på om jeg skrev riktig 'stayic ip', er det den jeg lager selv(samme som den orginale ip-adressen, men uten at det siste tallet.)? Prøvde å få dc++ til å funke for noen måneder siden, men fikk ikke det til da heller. Btw. Vet ikke hvor den skulle postes...mye letter før, nå er det bare rot i programvareforumet =/ Hilsen Singh edit: det rare er kanskje det at folk kan laste ned fra meg, men jeg ikke kan koble opp til noe brukere en gang :S Endret 16. august 2008 av Singh tha king Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 helt klassisk firewall problem.du har nok ikke klart å åpne portene. det letteste (hvis du føler deg komfortabel med det) er nok å sette maskinen du vil ha DC på i DMZ, du gjør det i routeren. bare skriv inn ip adressen til maskinen, eksakt slik den fremstår i ipconfig Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 takk for svar. Nå gjorde jeg det du sa. Gikk inn på routeren. 'enable DMZ', skrev inn DMZ IP adresse. Men får fortsatt ikke opp noe når jeg søker. Men hvordan vet at cen at jeg har dedikert DMZ til DC++? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 du har gjort alle de riktige instillingene i DC eller? skrevet inn din eksterne IP adresse, hvilke porter som skal brukes osv Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 jeg mener nå det. Må alt være riktig for at DMZ også skal funke? bruker port nr. 43000 btw. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå