Gå til innhold

Betale ned kredittkort med forbrukslån?

petterpann

Anbefalte innlegg

Det er den onde sirkelen du er innepå. Det er ikke noe i veien for å ta opp et lån med lavere rente for å betale ett dyere. Folk gjør det hele tiden når de refinansierer huslån for å samle alle lånene sine. Da tar de opp mer på huset for å betale et dyrere billån feks. Men det som blir feil her er at man snakker om kreditt og forbukslån. Da er man allerde inne i en ond sirkel. Og det er fristende å benytte et billigere lån til å betale ned et dyere bare for å få litt bedre råd, men egentlig så burde man leve på smertegrensen til slike kreditt-lån er nedbetalt. altså burde de nedbetales på få måneder og da er en refinansiering med eventuelt gebyrer ikke nødvendigvis så mye å spare på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kredittkort er skummelt og man kan lett komme ut å kjøre. Det er fordi man bruker mer enn det man tjener. Få betalt ned kortsiktige lån så fort som mulig og ikke bruk mer enn det man tjener.Når det er tomt på konto så er det tomt. Ingen løsning å låne!

Lenke til kommentar

Mange av dere har litt stor angst for kredittkort. Ja, denne type gjeld på sikt koster mye ekstra, men man trenger faktisk ikke å være så blakk for å klare å betale ned disse. Dersom man har gjeld på 25.000,- trenger man å betale et minimumsbeløp på 750,- per måned i første omgang, noe som er lite lønnsomt mtp på rentene, men man får ikke inkasso på denne måten, og man betaler heller større beløp de månedene man har god råd.

Lenke til kommentar
Når det er tomt på konto så er det tomt. Ingen løsning å låne!

Så da skal man bare sulte?

Problemet er vel heller at om man kjøper på krita når man er blakk har det lett for å føre til at man blir blakk lenge.

Jeg bruker selv kredittkort ganske hyppig. Ikke fordi jeg er blakk, men for å få gratis betaligsutsettelse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er sant det folk sier her inne. Det er en enklere løsning å ta opp et lån med lavere rente for å betale ned kredittkortgjelden. Sjansen er også stor for at du kan ta forbrukslånet over lengre tid og betale mindre per månede, og det er nettopp det som fører til at forbrukslånet t.o.m kan bli dyrere enn kredittkortgjelden som har dobbel rente.

Min anbefal er at du tar opp et forbrukslån for å få lavere rente, men allikevel betaler det ned så fort som mulig. Etter dette foreslår jeg også at du aldri igjen går til anskafelse av et nytt kredittkort - og om du skulle gjøre det, ikke bruk det til annet enn nødstilfeller og unngå å overstige den perioden hvor det er rentefritt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...