M-Gard Skrevet 28. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Glimrende retorikk fra trådstarter. Eric Clapton er en overvurdert gitarist fordi det lett lar seg gjøre å spille sangene hans? Med all respekt å melde, men er gangsynet så smalt er det kanskje på tide å slutte å drømme om å bli rockegitarist, og heller hoppe på mainstream-Hiphop bølgen. Med andre ord ... du har ikke peiling på hva du snakker om. Skam for oss som verdsetter musikk ... Hvis du hadde lest litt, i tråden så hadde du fått sett at det er ikke derfor jeg mener han er oppskrytt. Det er fordi han blir regnet som vedens beste gitarist, noe han ikk er. Det er bare min mening. Noe han ikke er? Du snakker som om det er en slags objektiv sannhet? Er det opp til deg å vurdere egentlig? Som sagt, det er bare min mening. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Clapton er regnet som en god artist av den enkle grunn.... kvalitet på sangen. ikke bare gitaren alene men samspillet mellom tekst og musikk. la oss se om dere kan lage en like god sang som Clapton, det trenger ikke å være så avansert men lika vel fint å høre på :!: Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Jeg har allerede prøvd å utfordre trådstarter til å spille sangene til Clapton like godt som Clapton. Trådstarter hevdet at dette var LETT, med litt trening. Jeg ønsker at trådstarter beviser dette eller bare stikker hodet tilbake i sanden. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Er enig i at Herman Li er omtrent så overvurdert som man kan få det til. Han er ikke på langt nær så god som blodfansen vil ha det til i hvertfall. Han kan jo spille, men om det ikke er i studio med alle effektene og pedalene høres det jo rævva ut. http://www.youtube.com/watch?v=jdMIQ1jfJm0 EDIT: Kanskje litt OT,men tenkte jeg kunne legge med en link til hvem jeg regner som en av verdens beste gitarister. Ikke den absolutte verdens beste, etter alt jeg vet, men ihvertfall fantastisk god. Have phun. Anbefaler også å se en del andre Candyrat-gitarister. men jeg hører aldri noen si at Hammet er verdens beste gitarist eller deromkring, ergo så er han ikke oppskrytt Skjønner ikke hvor folk har det fra... Fra blod-Metallica fans som synes å være overbevist om at Kirk Hammet sine soloer er uten sidestykke i historien. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Hvem gitarist syns dere er mest overvurdert, død eller levende? Ta så mange dere vill, men kom med begrunnelser! Slash (Guns 'n Roses/Velvet Revolver) Han spiller ikke noe spessielt tøft eller imponerende, men alle syns han er så sinsykt god. Hadde han ikke hatt det hatten, håret og røyken, hadde det vært andre boller! Enig, har selv fært fan av Slash, men var mest fan av hatten og røyken :!: Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Jeg skjønner virkelig ikke tankegangen til mange av dere her. Hva legger dere i det å være en god gitarist? At man er teknisk god og kan spille vanskeligt materiell, eller at man lager sanger som når frem til mange og blir husket i tiår? Hvis svaret er førstnevnte kan jeg meddele at jeg nok er en av verdens beste giratister. Jeg har spilt gitar siden jeg var 15, og teknisk sett er jeg nok flinkere til å spille gitar enn Clapton, og til og med kanskje Slash. Gjør det meg til en bedre gitarist enn dem? Nei, nei og atter nei. Clapton og Slash er og blir to av de beste gitaristene verden har sett. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Jeg skjønner virkelig ikke tankegangen til mange av dere her. Hva legger dere i det å være en god gitarist? At man er teknisk god og kan spille vanskeligt materiell, eller at man lager sanger som når frem til mange og blir husket i tiår? Hvis svaret er førstnevnte kan jeg meddele at jeg nok er en av verdens beste giratister. Jeg har spilt gitar siden jeg var 15, og teknisk sett er jeg nok flinkere til å spille gitar enn Clapton, og til og med kanskje Slash. Gjør det meg til en bedre gitarist enn dem? Nei, nei og atter nei. Clapton og Slash er og blir to av de beste gitaristene verden har sett. Tviler på at du er bedre en Slash Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 i sense a challenge! Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Synes ikke Slash er noe dårlig, men overvurdert er han nok. Har lagt merke til at alle småungene vet hvem han er, og dermed automatisk stempler han som en av verdens beste gitarister. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 manchester united-prinsippet Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Akkurat som det der ja. I blame Guitar hero 3! Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Har ikke så god peiling på det tekniske ved gitar (Spiller trommer selv) men syns Dimebag var en beste gitaristene der ute, nettopp fordi han får alt til å høres så sinnsvakt heavy ut og får gitaren til å stemme overrens med tekstene, litt sånn psykologisk sett. Noen som syns han er overvurdert, please tell me! Endret 31. august 2008 av BadBeer Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Langt ifra, dimabag hadde både glimrende teknikk, gode soloer som rett og slett er noe helt utenom det vanlige og han kunne lage mange syke lyder. En jævlig god solo av han er fra sangen "floods". Dimebag Darrel - Floods solo Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Hvis svaret er førstnevnte kan jeg meddele at jeg nok er en av verdens beste giratister. Jeg har spilt gitar siden jeg var 15, og teknisk sett er jeg nok flinkere til å spille gitar enn Clapton, og til og med kanskje Slash. Du er en av verdens beste gitarister? Jeg skulle gjerne sett deg bevise denne påstanden. Hvordan du klarer å påstå at Slash er bedre teknisk enn Clapton forstår jeg heller ikke så mye av. Hva legger du egentlig i teknisk god? Lenke til kommentar
Beneli Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Angus Young Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Jeg er også verdens beste gitarist. Jeg har dog ikke spilt en eneste låt, men i mine øyne klarer jeg å spille "Lisa gikk til skolen" langt bedre enn noen andre gitarister. Derfor er jeg best. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Hvis svaret er førstnevnte kan jeg meddele at jeg nok er en av verdens beste giratister. Jeg har spilt gitar siden jeg var 15, og teknisk sett er jeg nok flinkere til å spille gitar enn Clapton, og til og med kanskje Slash. Du er en av verdens beste gitarister? Jeg skulle gjerne sett deg bevise denne påstanden. Hvordan du klarer å påstå at Slash er bedre teknisk enn Clapton forstår jeg heller ikke så mye av. Hva legger du egentlig i teknisk god? Du tok det bokstavlig altså? Poenget mitt var at å snakke om hvor god en gitarist er, utelukkende med å se på teknikken, er ute å kjøre. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Da jeg far femten var Kirk Hammett gud, men etterhvert som årene gikk innså jeg at man ikke må ha en svart gitar med dødningshoder på for å gjøre kule ting på gitar. Denne videoen var siste spikeren i kista: Link Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Hvis svaret er førstnevnte kan jeg meddele at jeg nok er en av verdens beste giratister. Jeg har spilt gitar siden jeg var 15, og teknisk sett er jeg nok flinkere til å spille gitar enn Clapton, og til og med kanskje Slash. Du er en av verdens beste gitarister? Jeg skulle gjerne sett deg bevise denne påstanden. Hvordan du klarer å påstå at Slash er bedre teknisk enn Clapton forstår jeg heller ikke så mye av. Hva legger du egentlig i teknisk god? Du tok det bokstavlig altså? Poenget mitt var at å snakke om hvor god en gitarist er, utelukkende med å se på teknikken, er ute å kjøre. Hvordan kan jeg unngå å ta det bokstavelig når du sier rett ut at du er en av verdens beste gitarister om man ser på teknikk. Det er rimelig vanskelig å forstå noe annet, med mindre man begynner som kristne å tolke det du sier og vrir det til noe annet. Hvis vi ser på teknikk, er du eller er du ikke en av verdens beste gitarister? Bedre enn Clapton eller ikke bedre enn Clapton? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Clapton, Slash, Malmsteen og Petrucci. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå