Gå til innhold

Verdens mest overvurderte gitarister!

M-Gard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DragonForce' opptreden på Graspop var møkkadårlig, men når folk skal begrunne hvorfor "DragonForce suger live" eller "Herman Li kan jo ikke spille!" så følger det nesten uten unntak en link til Graspop konserten. Skal bandets omdømme altså hvile på én enkelt opptreden? Jeg er glad noen postet link til Graspop, så kan jeg legge "DragonForce kan ikke spille live"-debatten død med følgende totalknusing:

http://uk.youtube.com/watch?v=rhjZHWEE1aU

http://www.youtube.com/watch?v=ovOCjBL1nPU...ted&search=

/end rant

Lenke til kommentar

Står det i ordboka kva betegnelsen på "god" er? Nei. Det går på personlege preferanser, alle kan sjølvsagt meine at ein gitarist ikkje er god av forskjellige grunnar, men ingen kan påstå at det er noko regel som gjelder for alle.

Lenke til kommentar

Og du påstår at Herman Li ikkje kan spele gitar basert på eit par Youtube-klipp frå Dragonforce-konsertar? Det er ikkje så vanskeleg å forstå at låtene til DF er styggkjappe og langt lettare å perfeksjonere i eit studio enn å klare live.

Dei spelar for det meste sånn, men betyr det at gitaristene ikkje kan spele noko anna, fordi stilen til DF er som den er?

I følge din logikk er "kravet" til ein "god gitarist" at han skal kunne spele DF live perfekt.

Hadde Kirk Hammett blitt ein dårleg gitarist om han vart med i DF og måtte kutte ein del notar på konsertar?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt en dritt om Herman Li, hvem nå enn det er. Hvordan du kan beskylde meg for å ha uttalt noe som helst om denne Li er for meg helt uforståelig.

Du mener altså at en vokalist som kun kan synge i studio hvor lydfolka tuner stemmen din og mikser lyden og slikt er en god vokalist? You go! :D

Lenke til kommentar
Er enig i at Herman Li er omtrent så overvurdert som man kan få det til. Han er ikke på langt nær så god som blodfansen vil ha det til i hvertfall. Han kan jo spille, men om det ikke er i studio med alle effektene og pedalene høres det jo rævva ut.

http://www.youtube.com/watch?v=jdMIQ1jfJm0

EDIT: Kanskje litt OT,men tenkte jeg kunne legge med en link til hvem jeg regner som en av verdens beste gitarister. Ikke den absolutte verdens beste, etter alt jeg vet, men ihvertfall fantastisk god. Have phun.

Anbefaler også å se en del andre Candyrat-gitarister.

Enig med i deg i hva som er bra hvertfall :) Andy McKee er også en man

. Sier ikke at Eric Clapton eller Kirk Hammet er dårlig på gitar, men disse gutta går Clapton og Hammet en høy gang. Og jeg er Metallica fan til de grader, men jeg hører aldri noen si at Hammet er verdens beste gitarist eller deromkring, ergo så er han ikke oppskrytt :p Skjønner ikke hvor folk har det fra...
Lenke til kommentar
Er enig i at Herman Li er omtrent så overvurdert som man kan få det til. Han er ikke på langt nær så god som blodfansen vil ha det til i hvertfall. Han kan jo spille, men om det ikke er i studio med alle effektene og pedalene høres det jo rævva ut.

http://www.youtube.com/watch?v=jdMIQ1jfJm0

EDIT: Kanskje litt OT,men tenkte jeg kunne legge med en link til hvem jeg regner som en av verdens beste gitarister. Ikke den absolutte verdens beste, etter alt jeg vet, men ihvertfall fantastisk god. Have phun.

Anbefaler også å se en del andre Candyrat-gitarister.

Enig med i deg i hva som er bra hvertfall :) Andy McKee er også en man

. Sier ikke at Eric Clapton eller Kirk Hammet er dårlig på gitar, men disse gutta går Clapton og Hammet en høy gang. Og jeg er Metallica fan til de grader, men jeg hører aldri noen si at Hammet er verdens beste gitarist eller deromkring, ergo så er han ikke oppskrytt :p Skjønner ikke hvor folk har det fra...

Det var sinsykt deilig å høre på! Han er en mann det talent ass!

Lenke til kommentar

Glimrende retorikk fra trådstarter. Eric Clapton er en overvurdert gitarist fordi det lett lar seg gjøre å spille sangene hans? Med all respekt å melde, men er gangsynet så smalt er det kanskje på tide å slutte å drømme om å bli rockegitarist, og heller hoppe på mainstream-Hiphop bølgen. Med andre ord ... du har ikke peiling på hva du snakker om. Skam for oss som verdsetter musikk ...

Lenke til kommentar
Glimrende retorikk fra trådstarter. Eric Clapton er en overvurdert gitarist fordi det lett lar seg gjøre å spille sangene hans? Med all respekt å melde, men er gangsynet så smalt er det kanskje på tide å slutte å drømme om å bli rockegitarist, og heller hoppe på mainstream-Hiphop bølgen. Med andre ord ... du har ikke peiling på hva du snakker om. Skam for oss som verdsetter musikk ...

Hvis du hadde lest litt, i tråden så hadde du fått sett at det er ikke derfor jeg mener han er oppskrytt. Det er fordi han blir regnet som vedens beste gitarist, noe han ikk er. Det er bare min mening.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde lest litt, i tråden så hadde du fått sett at det er ikke derfor jeg mener han er oppskrytt. Det er fordi han blir regnet som vedens beste gitarist, noe han ikk er. Det er bare min mening.

Noe han ikke er? Du snakker som om det er en slags objektiv sannhet? Er det opp til deg å vurdere egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...