M-Gard Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Hvem gitarist syns dere er mest overvurdert, død eller levende? Ta så mange dere vill, men kom med begrunnelser! Kerry King (Slayer) Jeg syns ikke han spiller noe imponerende, men det virker som alle syns han er så sabla god allikevell. Han bruker bare floyden igjennom alle soloene. Herman Lee (Dragonforce) For det første kan han ikke spille soloene sine live og for det andre så er det bare masse shredding hele tiden. Og alle som ikke kan noe om gitar og den slags, mener alltid at han er verdens beste. Eric Clapton (Eric Clapton) Han blir jo regnet som en av verdens beste gitarister, noe han over hodet ikke er. Han er ikke dårlig, men jeg mener at han ikke burde bli regnet som en av verdens beste. Slash (Guns 'n Roses/Velvet Revolver) Han spiller ikke noe spessielt tøft eller imponerende, men alle syns han er så sinsykt god. Hadde han ikke hatt det hatten, håret og røyken, hadde det vært andre boller! Endret 28. august 2008 av M-Gard Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 jeg drar inn det vanlige spørsmålet mitt: Hva mener du med det å være en god gitarist? Å være en smådjevel på gitaren og spille fort, eller å kunne skrive tidløse sanger? Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 jeg drar inn det vanlige spørsmålet mitt: Hva mener du med det å være en god gitarist? Å være en smådjevel på gitaren og spille fort, eller å kunne skrive tidløse sanger? Må være flink i shredding, rolige baladesoloer og riff og komp. Må i tillegg lage bra musikk da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Eric Clapton (Eric Clapton) Han blir jo regnet som en av verdens beste gitarister, noe han over hodet ikke er. Med litt øving så drar jeg de riffene/soloene altså. Du synes med andre ord ikke at en gitarist kan regnes som en av verdens beste hvis andre klarer å spille musikken hans? Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg er uenig i "fasiten" over. Alle gitarister burde bli vurdert individuelt. Jeg er veldig enig med Slash. Litt med Clapton og forsåvidt, selv om jeg er fan av ham (mest i Cream-eraen). Om andre kan lære seg å spille som han er helt irrelevant. Gary Moore er utrolig over-vurdert blant mange synes nå jeg. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Må si meg veldig enig i Kerry King!! Han spiller FOR mye på floyden etter min mening. Endret 16. august 2008 av TurboHolte Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 er ganske enig med trådstarter her. vil også legge Satriani på lista, for han gjør ikke annet enn å tappe på de forskjellige strengene. dette høres ut som lynrask sweaping, men er i utgangspunktet ganske lett. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) jeg drar inn det vanlige spørsmålet mitt: Hva mener du med det å være en god gitarist? Å være en smådjevel på gitaren og spille fort, eller å kunne skrive tidløse sanger? Må være flink i shredding, rolige baladesoloer og riff og komp. Må i tillegg lage bra musikk da Okey, der mistet du min interesse. Du kan ikke bare bruke de kriteriene, er ikke nok i det hele tatt. Du og Valkyria. Blir som å dømme en PC kun etter hvor rask prosessoren er. Endret 17. august 2008 av Xecuter Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 John Petrucci. Å nevne Eric Clapton, for så å argumentere med at han ikke er flink nok til å shredde overrasket meg, i grunn. Ikke på en positiv måte, altså. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Kirk Hammet er en veldig overvurdert gitarist, ikke bare er det J.Hetfield som står for mesteparten av riffene hans, men de er ikke så spesielle at gjør noe heller. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Kirk Hammet er en veldig overvurdert gitarist, ikke bare er det J.Hetfield som står for mesteparten av riffene hans, men de er ikke så spesielle at gjør noe heller. Kirk Hammet har værdens kuleste soloer spør du meg! Han spiller tøffe riff også Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 eller ikke. Kirk hammet spiller bare pentatonisk opp og ned. soloene hans er kjedelige og ensformige. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) eller ikke. Kirk hammet spiller bare pentatonisk opp og ned. soloene hans er kjedelige og ensformige. Kan ikke si meg enig i det Endret 17. august 2008 av TurboHolte Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Denne tråden endar som alle andre trådar der det blir diskutert smak... Brukar 1: Gitarist X suger fordi han kun shredder Brukar 2: Jeg er ikke enig, han lager mye tøff musikk. Brukar 3: Gitarist Y er elendig, jeg kan spille alle låtene hans med litt trening. Korleis kan nokon bestemme kriteriene på ein "god gitarist" når kva ein "god gitarist" er går på personleg smak? Noko likar floydinga til Kerry King, andre synest shreddinga til Herman Lee er råtøff, ein synest faktisk Eric Clapton har laga verdens beste musikk, mens han i etasjen over har alle albumene til Guns'n'Roses og digger riffene og soloene til Slash. Etter å ha lese førstepost er det ikkje lett å forstå kva han meiner er ein god gitarist. Clapton er dårleg fordi du kan spele det same som han. King er dårleg fordi han floyder. Lee er dårleg fordi han er så ekstremt rask at han ikkje kan spele låtene live. Slash er dårleg fordi du ikkje liker musikken. Dette er eit emne der alle kan kome med sine personlege meiningar, men ingen kan påstå at den andre tar feil når det er snakk om smak. Det blir som å sei at ein person tar feil om vedkomande synest Cola er betre enn Solo. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Den dagen du lager så kjente riff som Sweet child o' mine, Paradise city, Welcome to the jungle, Layla, Cocaine så syns jeg du være forsiktig med å nevne Slash og Clapton. Er forsåvidt helt enig når det kommer til Dragonforce, det er 2 stk som spiller i bla. Through fire and flames, og det med litt editing her og der. Han er jo en røver på gitaren, det er jo ikke tvil, men absolutt overvurdert. Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Det er så nært som umulig å diskutere musikk bare så det er sagt. Cocaine (inkl. riffet) er forsåvidt laget av J.J Cale og ikke Clapton. Clapton har også etter min mening blitt skikkelig kjip etter Cream med noen få unntak. Endret 17. august 2008 av ErlendPerlend Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 det jeg vurderer som en god gitarist er hva han lager av musikk, Eric Clapton på sin side skrev tears in heaven etter at hans sønn falt ut av vinduet i leiligheten sin i 20 etasje og døde. han la stor vekt på sangen får å få en dypere mening med selve sangen, det er det jeg går utover, kvaliteten av musikken og ikke hvor tøff den høres ut. hvis jeg for eksempel sier at.... Øystein Sunde er en dårlig gitarist bare av den grunn at jeg ikke liker musikken hans, det er å fornekte han ferdigheter som langt overgår de fleste av oss. hvis du skal kommentere hvorfor han ikke er en god gitarist må du ta med. -hvorfor -hva kunne han ha gjort bedre -er det musikksmaken din som avgjør valget? -kvaliteten av selve musikken, delvis innholdet i teksten Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Er ikke bare Kirk Hammet som er overvurdert, hele Metallica er det. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Ok, jeg kjønner at mange ikke er så veldig enig med meg, men bare skriv hvem dere syns er overvurdert og hvorfor! Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Eric Clapton (Eric Clapton) Han blir jo regnet som en av verdens beste gitarister, noe han over hodet ikke er. Med litt øving så drar jeg de riffene/soloene altså. Du synes med andre ord ikke at en gitarist kan regnes som en av verdens beste hvis andre klarer å spille musikken hans? Nei nei, det jeg mener er at han er flink, men at han blir regnet som mye flinkere. Ikke frekt ment. Er ikke bare Kirk Hammet som er overvurdert, hele Metallica er det. Jeg er ikke enig, Metallica lager (etter min mening og SYKT mange andres) verdens feteste musikk. Dere syns kanskje at Kirk sine soloer er "pinglete", og det skal dere få lov til, men jeg mener at soloene hans er RÅ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå