Gå til innhold

Noen måte få fjernet Vista advarsler?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er noen måte å skaffe seg kraftigere admin-rettigheter, evt. fjerne noen av "sikkerhetsfunskjonene" (også kjent som "pain in the ass") i Vista, slik at jeg får lagt til nye filer i mapper i "min datamaskin" Skulle her om dagen prøve å endre noe i en mappe, men NEIDA! Da begynte Vista å advare meg, spørre om godkjenning, tilatelse også videre!

Jeg får heller ikke fjernet skrive-beskyttelsen på noen filer i "min datamaskin".

Er det noen som har vært borti dette problemet/noe lignende før? Det er sinnsykt irriterende å måtte be om tillatelse til å få lovt til å kjøre, feks. Vantage, selv om jeg har trykt "kjøre som administrator"...

Takker for eventuelle svar.

- Moffe

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk start skriv in msconfig i det hvite søkefelte og velg fanen verktøy så velger du "deaktiver brukerkontokontroll (UAC - User Account Control) og trykk start. Krever omstart. Evnt trykk F1 for å få hjelp boksen opp skriv inn uac og velg . 2 Slå brukerkontokontroll på eller av. Følg anvisningen :)

Du kan bruke Total commander for å endre tillatelser og slette filer windows er gla i :) Jeg bruker det ofte når jeg er lei av å gjere det gjennom cmd.

Håper noe av dette her hjelper.

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...