Moffe247 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Hei! Jeg lurer på om det er noen måte å skaffe seg kraftigere admin-rettigheter, evt. fjerne noen av "sikkerhetsfunskjonene" (også kjent som "pain in the ass") i Vista, slik at jeg får lagt til nye filer i mapper i "min datamaskin" Skulle her om dagen prøve å endre noe i en mappe, men NEIDA! Da begynte Vista å advare meg, spørre om godkjenning, tilatelse også videre! Jeg får heller ikke fjernet skrive-beskyttelsen på noen filer i "min datamaskin". Er det noen som har vært borti dette problemet/noe lignende før? Det er sinnsykt irriterende å måtte be om tillatelse til å få lovt til å kjøre, feks. Vantage, selv om jeg har trykt "kjøre som administrator"... Takker for eventuelle svar. - Moffe Endret 16. august 2008 av Moffe247 Lenke til kommentar
Professional Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Trykk start skriv in msconfig i det hvite søkefelte og velg fanen verktøy så velger du "deaktiver brukerkontokontroll (UAC - User Account Control) og trykk start. Krever omstart. Evnt trykk F1 for å få hjelp boksen opp skriv inn uac og velg . 2 Slå brukerkontokontroll på eller av. Følg anvisningen Du kan bruke Total commander for å endre tillatelser og slette filer windows er gla i Jeg bruker det ofte når jeg er lei av å gjere det gjennom cmd. Håper noe av dette her hjelper. Endret 16. august 2008 av HWBruker Lenke til kommentar
Refi Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Du kan jo lage en "superadmin" bruker da. bare å google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå