apetryne Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 jeg har spikka en stue pc av komponenter som jeg hadde liggende fra forrige oppgradering. Jeg klarer imidlertid ikke få bilde ut på tv. har et asus p5b-v hk, e4300 cpu og x700 radeon skjermkort. ATI catalyst finner tven, men uansett hva jeg velger (oppløsning refreshrate, clone stretch etc.)vises intet bilde på tven (panasonic th-42px7e) har forsøkt vga-rgb, vga-scart, og svideo uten hell. (ikke vga inngang på tv)eneste gangen jeg får noe som helst opp på plasmaen er ved oppstartsbildet ved boot (riktignok er bildet i feil farger etc.) skjermen blir svart igjen rett etterpå ser ikke post tekst, bios etc. bruker Win media center. Håper noen kan hjelpe meg i riktig retning, da jeg har sluppet fullstendig opp for ideer.. bittert etter å ha lagt ned en del timer for å få laget eget kabinett i tre etc. råd mottas med takk Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg skjønner ikke helt hva du skriver. Får du noe bilde i det hele tatt? I så fall, av hva? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Egentlig burde du ha sørget for å ha TV med VGA eller skjermkort med DVI eller HDMI.... Men med det oppsettet du har så er eneste mulighet s-video (som vil gi relativt dårlig bildekvalitet). TV-en har heller ikke s-videoinngang så du må bruke kabel/overgang s-video til scart som må kobles til AV2 og velge inngang AV2S på TV. Lenke til kommentar
apetryne Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 fikk nå endlig bilde ut på et annet skjermkort med svideo. Men som det nevnes, det er dvi utgang på skjermkortet. Forstår jeg det rett at eneste alternativ til s-video er dvi-hdmi overgang ? altså, dvi-vga-rgb eller scart vil aldri funke? Jeg er som dere sikkert skjønner ikke så bevandret i dette, men jeg trodde dvi-vga (digidalt til analogt - som jeg bruker ved tilkobling av analog monitor) også ville funke mot tven, men da med enda en overgang (hhv. RGB/scart).. Uansett takk for svar Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Ja, alternativet er DVI til HDMI. Og for å få lyd må du i tillegg ha kabel (3,5mm minijack til 2x phono) fra lydkortet til Audio in (under komponentinngangene) på TV. Detter er den teoretisk beste løsningen, men mange sliter med å få det til å funke skikkelig. En del TV-er ser ut til å "ikke like" PC-signaler på HDMI. Endret 16. august 2008 av Mr D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå