christhenoob Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 sitter her på hardware og ser på prisguide etter en 22 tommers LCD skjerm med ihvertfall dvi tilkobling. grunn? vil ha bedre bilde enn vga(hvis noen kan bekrefte at dette ikke er sant, så er mye gjort xD) hvilken dvi tilkobling burde jeg gå for? DVI-A (analog only) DVI-D single(digital only) DVI-I single link (digital+analog) DVI-D dual link (digital only) DVI-I dual link (digital+analog) jeg blir egentlig bare forvirra når jeg ser disse tilkoblingene, så lurer på om noen rundt her vet litt mer om det hele.. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 -Digital overføring gir best bildet. -Aller skjermkort med to DVI-utganger sender både analogt og digitalt signal til minst en DVI-utgang. -Tror alle LCDskjermer bare tar imot digitalt signal på DVI-inngangen. -DVI-kabler finnes i 4 utgaver: Digitale, eller utgaver som både kan sende analogt og digitalt. Og dual link med og uten analog overføring. -Dual link tror jeg har dobbelt så stor overføringskapasitet (digitalt) som enkel, og er beregnet for skjermer med høy oppløsning over 1920x1200 pixler. Det begynner å bli standar at det følger med DVI-kabel med skjermene. Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 umm.. skal jo kjøpe 22 tommere, så oppløsningen blir vel maks 1600x1200 eller hva det er.. hvis dvi kabler følger med skjermene, så er det vel bedre. lurer fælt på dette se.. men har 4 dvi utganger på skjermkortet, som jeg da håper at jeg får brukt:P takker for svar, og fremtidige svar ^_^ Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Om DVI kabler følger med kommer helt ann på. Sony LCD'n jeg kjøpte for en stund siden hadde ingen kabler, men Samsungen jeg fikk i dag hadde både DVI og VGA kabel. Du får vel eventuelt ringe butikken å spørre 22" har som oftest 1680x1050 (widescreen) oppløsning som maks, det er som regel 20" som har 1600x1200 da de har 4:3 format. Endret 16. august 2008 av Habitats Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 ja, har egentlig tenkt til å høre med noen butikker og spørre om jeg kan få litt rabatt hvis jeg kjøper fire skjermer fra de.. vet det egentlig ikke er noen stor kvantitet, men håper på at jeg kanskje kan få spart litt penger på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå