Gå til innhold

Mulig med flere mobiler på samme abo/tlf-nr?

Delvis

Anbefalte innlegg

Sikkert et dumt spørsmål for de som (i motsetning til meg) er noelunde oppegående n.d.g. mobiler.

Men altså: Nå har jeg tenkt seriøst på å kvitte meg med fasttelefonen. Bruker ikke lenger linja for internett (har Get) og telefonen er blitt dau (tele2)

Så den er det visst bare å si opp.

Så egentlig har jeg to spørsmål som jeg håper på noen greie svar på:

1. Kan man ha mer enn en mobil på samme abonnement og nummer?

2. Hvilket abonnement anbefales (helst telenor) om man bare har mobil?

Ringer temmelig lite. Helst bare nøvendige ting, sjelden og aldri "preik" i telefon.

Har nå kontantkort, kanskje det holder å bare fortsette med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor har noe som kalles Tvilling, der du kan ha to mobiler på ett abonnement... Dette koster litt i måneden, men om du virkelig trenger det er det ikke så altfor dyrt. Desverre kan du visst ikke motta meldinger på tvilling-simkortet.

Netcom har derimot noe de kaller Trillingsim, der du kan ha inntil tre simkort. Der kan du også velge om sms skal sendes til alle simkortene. Trilling er også litt billigere enn Telenors tilbud.

http://telenor.no/privat/mobil/tjenester/m...lling/index.jsp

https://netcom.no/tjenester/trillingsim.html

Endret av Myklebust89
Lenke til kommentar

Ok takk :thumbup:

Har noen flere spørsmål: Dette med simkort, kan de kjøpes løst om man trenger dem. Noen sa de fort kan bli kaputt. Hva gjør man da?

Nå tenker jeg at jeg også kan ha en telefon med forsatt kontantkort, og en med abo. Det gjør kanskje ikke så mye om man må ha to nummer?

Hvis man tenker på at man av og til vil bruke internett gjennom mobilnett, er det vel best å ha telenor?

Kommer sikkert til å bestille det som bare er etter hva man bruker. Bare sånn hvios get er nede, eller andre tilfeller.

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Ødelagt eller mistet simkort fikses på et par minutter i en butikk.

Hvis du vurderer å kvitte deg med fasttelefonen din så sett deg ned og tenk over alle spørsmålene du har, lag en liste og spaser ned til en forhandler. Min erfaring er at folk som jobber på steder som MobilData og Telekiosken ofte vet litt mer enn folk hos f.eks. Elkjøp (selger ikke ørten vaskemaskiner og tv-er på samme sted), men er selvfølgelig ikke alltid tilfellet.

Hvis du er heldig snubler du over noen som kan det de driver med og får god hjelp, og svar på spørsmålene dine. :)

Lenke til kommentar
Ødelagt eller mistet simkort fikses på et par minutter i en butikk.

Hvis du vurderer å kvitte deg med fasttelefonen din så sett deg ned og tenk over alle spørsmålene du har, lag en liste og spaser ned til en forhandler. Min erfaring er at folk som jobber på steder som MobilData og Telekiosken ofte vet litt mer enn folk hos f.eks. Elkjøp (selger ikke ørten vaskemaskiner og tv-er på samme sted), men er selvfølgelig ikke alltid tilfellet.

Hvis du er heldig snubler du over noen som kan det de driver med og får god hjelp, og svar på spørsmålene dine. :)

Takk, men hadde den forstilling at folk her på Hardware hadde mer ekstpertise enn forhandlere jeg :D

Og forhandlere gir jo helst svar som er til fordel for det akkurat DE selger, så det er vanligvis ikke der jeg forhører meg i første omgang.

Men begynner vel å få sånn brukbart svar på tingene nå :)

Regner med å kanskje kjøpe brukt telefon også framfor ny, siden jeg jo alt har et abonnement. Det kan jo bare endres til et annet på telenors mine sider.

Ser ut som det som heter "Frihet" kan være passende for meg, så jeg velger kanskje det. 0 i mnd avgift og minimum kr 99 for ringing ..hmm. Tja, ikke godt å si hvilket man skal velge. Kanskje bare forsette med kontantkort. ringer jo minimalt da.

Lenke til kommentar

En del av de som virkelig har peiling her på mobildelen er faktisk forhandlere (de er dog mer enn gjennomsnittlig interessert i det de driver med), men du har dessverre minst like mange forhandlere som ikke bryr seg en døyt om det de driver med og som ikke har samme kompetansen som en interessert bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...