Nettulf Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hei. I en egen lagrings-PC ønsker jeg å sette inn 2 stk. like disker med speiling og kapasitet på rundt 500Gb. Skal brukes til sikker lagring av viktige data, derfor speiling på 2 disker. Maskinen blir stort sett stående på 24/7, og jeg ønsker da noen disker som er spesiellt driftsikre over lang tid. Noen forslag til type disk her? Nettulf Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Denne ser ut til og være en bra harddisk. Seagate Barracuda ES 500GB SATA2 32MB 7200RPM 32MB cache minne noe som er greit og ha på harddisker Pålitelighet MTBF 1,200,000 time® tid hvor lenge den kan vare Uopprettelige feil 1 per 10^15 Miljøparametere Min. driftstemperatur 5 °C Maks. Driftstemperatur 55 °C Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Må si jeg tror Seagate har en vinner her, Western Digital har en stygg tendens til å ta kvelden i det siste. Herunder har jeg selv hatt 2 disker som har blåst og disk nr 2 holdt i 3 måneder. Har også medført at jeg ikke stoler på min 1Tb WD disk så nå skal jeg sette opp RAID 1 med en Seagate 1Tb disk ES variant jeg også. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Var jo ganske dyre de Seagate diskene da, men man betaler vel litt for nesten dobbel driftsikkerhet av vanlige desktop disker..... Så når jeg får serverboksen oppe å gå, blir det nok et par slike tenker jeg. Noen som har erfaring med å kjøre en enkel lagringsserver med OS på en SSD eller lignende? Er vel ikke så mye lesing/skriving til OS så lenge det stort sett bare er brukt som lagringsserver? Nettulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå