Gå til innhold

Får Sms'er fra "No.funmobile"

Delvis

Anbefalte innlegg

Ja nå var det slik, at jeg (som en mobil-grønnskolling) kom borti noe med en låt på nettet, som jeg fikk idéen om å laste ned som såkalt "ringetone" på mobilen.

Vanligvis bryr jeg meg ikke bæret som slikt, men fikk altså bare et sporadisk innfall bare for moro skyld.

Nåja.. noen toner har jeg hverken sett eller hørt noe sted, men så bruker jeg ikke mobilen til stort annet enn å ha den med meg av og til sånn i tilfelle. Bruker den nesten knapt i det hele tatt.

Men så har det begynt å dette inn noen meldinger nå og da, fra de der jeg skrev i headlinen. Har bare slettet dem som spam uten å tenke mer over det, og først i dag kom jeg til å kikke litt nærmere på en.

Og der sto det noe om "belastede summer", og ved nærmere ettesyn sto det på de foregående med.

Hva fanden tenkte jeg er dette her for svineri..! :(

Gidder aldri plyndre med det der sms-pisset selv, så jeg slo opp nettsiden demmes og sendte en mail, og ba dem pent slutte med de greiene der de holdt på med. Har nå aldri bestilt noe der jeg.

Noen som kjenner til dette her og sånt styr? Er det sånt som går an å bli kvitt?

Så på saldoen min de har tappet meg for hundrelapper de siste ukene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du bestiller f.eks ringetoner fra slike selskaper, så bestiller du ikke bare en ringetone, men et "abonnement" på ringetoner. For å stoppe det skal (som regel) sende STOP(P) tilbake til nummeret du får disse meldingene fra. Virker ikke det kan du kontakte operatørene din i få et kontakt telefon nummer til selskapet som leverer tjenesten.

Er mange som sliter med disse selskapene om dagen da mange av dem er useriøse og vansklige og komme i kontakt med, så lønner seg og holde seg unna dem og heller prøve finne gratise ringetoner på nettet.

edit: Om du har sett dette på en reklame på TV så står dette med litenskrift nederst på skjermen.

Ved å klikke på "Registrer" bekrefter jeg at jeg har lest tjenestevilkårene, jeg forstår at tilbudet om gratis ringetone gjelder kun for brukere som har betalt på forskudd/etterskudd med kompatible håndsett på Telenor, Netcom, Ventelo og Tele2 og dette er en "Poly-ringetoner" - abonnementstjeneste som koster NOK60.00 ukentlig, og at avgiften belastes mobiltelefon-regningen og har kontoholders tillatelse til å bruke denne tjenesten. For å stoppe, tekst "STOP PL" til 2228.

Så prøv STOP PL til 2228

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Jeg mista 800 kroner på den dritten der. Og det viste seg at de hadde fåt telefonnummeret mitt fra noen andre! wtf liksom.

For å stoppe det, se på meldingene du får. Der står det ofte noe sånt som "send stopp til xxxxxxxxxxx nummer for å avbryte abonnemanget."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...