Gå til innhold

Tenkte nytt hjemmekino anlegg.. Forslag?

Anbefalte innlegg

Siden jeg nylig gjorde et innkjøp av 40" Samsung tv, tenkte jeg også at jeg bør kjøpe et hjemmekino anlegg, sånn at jeg kan få litt mer "feeling" av filmene.

Sett litt på Samsung sine, også med tanke på designet som da vil matche tven.

Er det noen som har noe forslag til noe?

Trenger ikke være noe ekstremt, så lenge det gir feelingen i at man ser på en film.

Også ville det jo være et pluss om man kan høre bra med musikk via det.

Noe maks sum vet jeg ikke, egentlig. Men ønsker ikke å forføye meg over 3-4-5 tusen kroner, regner jeg med! ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du samsung sine hjemmekino?

Tenker igrunn på designet når jeg så velger ut de.

Regner ikke med at det er noe ekstremt futt i de, med tanke på at de ikke virker så altfor dyre produkter.

Noen som har noe, å anbefale? :)

Også er det jo aktuelt å måtte bytte ut komponenter senere, når jeg skal kjøpe meg en større tv.

(Regner ikke med at forsterkeren er i største lageret)

Endret av Nidaroo
Lenke til kommentar

Jeg har HT-TXQ120 og syns dette duger meget bra til denne prisen. Spessielt til film.

Dersom du ønsker høytalere som ser ut som garderobeskap og fuglekasser, så er jo ikke HT-TXQ120 det rette anlegget for deg.

Det du får ekstra med Dynavoice høytalerene er bedre musikkgjengivelse. Samsumganlegget har små høytalere + en diger woofer. De små plasthøytaleren klarer ikke å gjengi mellombass. Dermed mister musikken litt kropp. Blir ikke skikkelig trøkk i mannsstemmer. Men jeg klarer fint å leve med dette. Selv om jeg er en gammel HIFIfreak.

Husk på det at du må ikke bli mer opptatt av musikkanlegget enn musikken.

De rimeligste surroundforsterkerene mangler HDMI inn / ut. Dette gjelder også NAD forsterkeren til ultimatedeskjet-

Lenke til kommentar

Okei.

Er atm veldig usikker på hva jeg skal kjøpe. Med tanke på design, og hvordan de ser ut, føler jeg for Samsung, siden jeg også har Samsung tv.

Men, med tanke på trøkken i senere tid, ville noe annet være perfekt. Så litt vanskelig.

Krever ikke at hele stua skal riste, av den grunn.

Så dere som har samsung sine komponenter, er det ok til den pris?

Får man feeling av film, og sånn ca av musikk?

Regner med det er bedre en tv'n i seg selv. hehe.. ^^

Lenke til kommentar

Hei! Tror ikke du kommer til å klage over filmlyden fra HT-TXQ120. Lyden er klar og surroundlyden mer meget god. Kraftig bass. Måtte dempe subben 3 step etter at anlegget hadde kalibrert seg selv. (tolk det siste positivt eller negativt)

Det går også ann å høre på musikk på anlegget. Spessielt rytmisk musikk gjør seg bra pga enkelt lydbilde og kraftig bass som sånn musikk representerer. Men mellombass er og blir et problem for anlegg med små satelitter. Men det er ikke sikkert at du reagerer på det.

Lyden er definitivt bedre enn lyden fra tvhøytalerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...