Pizzaen Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hei Tenkte jeg skulle installere Windows Vista Ultimate 32 bit bare for og prøve det Lurer på om det er enkelt og legge inn Xp etter jeg har prøvd Vista litt ? Har hørt noe om en bot loader eller noe sånt som gjør ting litt vanskelig. Har egentlig ikke peiling, men bare husker at noen har snakket om noe sånt her. Det jeg da lurer på er om når jeg har prøvd Vista og vill slette Vista og gå tilbake til Xp, er det like enkelt som og formatere også installere Xp etter at du har hatt Xp ? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 ja det er jo ikke noe problem.. Bare velg format c:/ (ikke hurtigforamtering).. når du booter fra xp disken.. Vista må bli bedre før jeg går over til den iallefall.. de nye pc`ne jeg har handelet inn var det vista på, men ga opp etter 2 uker.. XP fungerer jo bra etter sp2 så hvorfor "kødde" med noe som virker? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 ... Bare velg format c:/ (ikke hurtigforamtering)... Hvilken forskjell tror du det gjør? Lenke til kommentar
Refi Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 ... Bare velg format c:/ (ikke hurtigforamtering)... Hvilken forskjell tror du det gjør? Det er vel det samme? Bortsett fra at hurtigformatering er kjappere. Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Var en datakyndig dame som fortalte meg at hurtigformatering ikke alltid er lurt. Fordi da blir ikke alle filer slettet fra disken, de blir bare overkjørt for å si det sånn. Og da er det noen få ganger der de gamle filene kan utgjøre konflikter med de nye, spesielt kjipt når det gjelder systemfiler.(Har skjedd meg, da ble oppstart helt fucket) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Du kan ha både Vista og XP på samme PC også, da får du velge hvilken du vil boote under oppstart. Bare å installere XP oppå, så lager den dualboot-menyen av seg selv. Eller bare formattere hele skiten og legge inn bare XP. Er ikke værre enn det. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Og da er det noen få ganger der de gamle filene kan utgjøre konflikter med de nye Tror du skal lære deg litt om hvordan et filsystem fungerer Slike konflikter som du kaller det kan umulig oppstå... Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg har ikke noe peiling på hvordan det fungerer, nesten... Var hun Dell fikser dama som bare snakket om det... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 http://support.microsoft.com/kb/302686 Formatering sletter ikke innholdet i filene, bare innholdsfortegnelsen. Og det er ingen forskjell om du velger hurtig eller vanlig. Vanlig formatering leser først hele disken for å sjekke feil. Men resultatet blir nøyaktig det samme. Så kanskje hun damen ikke var så veldig datakyndig likevel, eller du har misforstått hva hun snakket om. Det finnes riktignok områder på disken som ikke påvirkes av formatering, slik som MBR. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Grunnen til at jeg sa at han ikke skal velge hurtigformatering, er at jeg personlig har dårlig erfaring med hurtigformatering.. så hvorfor ikke bruke litt ekstratid:)? Jeg har forhørt meg om dette før, og har hørt de samme tingen som dere sier.. at det ikke betyr noe.. men jeg har også snakket med "datakyndige" som sier at jeg skal ungå hurtigformatering, såfremt jeg ikke skal legge inn det samme operativsystemet igjen.. Men det er et fritt land det er feil man lærer av og går det fint, så er det ikke noe som er bedre enn det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå