RamGuy Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jepp du leste riktig, den siste patchen er vell den verste jeg har opplevd siden dag 1! Ikke fordi det de la til / fikset på var noe galt med, men ironisk nok nå som AMD/ATI selger skjermkort som varmt brød for tiden presterer Blizzard å komme med en patch (2.4.3) som fullstendig ruinerer ting for oss som sitter med AMD/ATI skjermkort? Utrolig nok så sitter jeg nå for første gang i mitt liv med et AMD/ATI skjermkort på min stasjonære maskin, alltid vært nVIDIA ved tidligere anledninger, men denne gangen ble det HD4870. Og hva resulterer det i, ERROR #134! Først trodde jeg det var noe galt med harddisken, eller spill-filene så jeg tok likså greit å wipe system FULLSTENDIG. Men får den nå etterpå også. Og ironisk nok så funker alt utmerket på min MSI Wind, hvor jeg har tatt å kopiert filene direkt fra min stasjonære? Så det er nok ikke filene det kommer an på, da burde hvert fall ikke feilen kommet nå etter en fullstendig wipe! Jeg har prøvd alt fra swapping av minnebrikker, kjørt diverse tester, you name it! Prøvde også med et trådløst nettverkskort da det kunne kanskje være LAN-kortet mitt? Men neida, og det rare var jo at før jeg dro på feria (da var det v2.4.2) så funket jo alt utmerket så jeg mistenkte at kanskje det var noe merkelig med mitt nye P5Q-Deluxe hovedkort som jeg da fikk mens jeg var på ferie. Men så ser jeg på diverse forum at så godt som samtlige som har error #134 kjører AMD/ATI skjermkort? Så jeg tok frem mitt gamle GeForce6800 kort, og gjett hva? Ingen error.. Blizzard selv vil ikke innrømme at de har gjort noe heidundranes galt i den siste patchen og skylder på driver / maskinvare feil hos spillere, håper for gudsskyld at de får ut fingern og kommer med en nød-patch snart! Latterlig dårlig at de kan slippe en såpass katastrofal patch, og nå som AMD/ATI kortene selger i bøtter og spann! De har til og med inngodt en avtale med AMD/ATI? Har ikke opplevd en patch som har skapt så mye problemer noen gang, trist - men sant. Lenke til kommentar
zoby Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Har ATI 4870 selv, null problem Endret 15. august 2008 av zoby Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Hmm, hvilken driver kjører du? Utrolig merkelig om en så tilsynelatende utbredt error skal være random? Lenke til kommentar
zoby Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Driver Name: ati2dvag.dll Driver Version: 6.14.0010.6833 (English) DDI Version: 9 (or higher) Driver Attributes: Final Retail Driver Date/Size: 7/4/2008 05:23:45, 309248 bytes Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Leste en som og fikk samme feilen men den var knyttet opp mot nettverks kortet og ikke skjermkortet. Ser ikke ut som Error 134 er direktet knyttet opp mot skjermkortet. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Prøvde med trådløst kort, samme problemet. Det nettverkskortet som den personen siktet til (som han altså byttet over til, så virket det) er jo det samme som er integrert på mitt hovedkort Det som er litt merkelig, er at når jeg nå forandrer litt på grafikk innstillingene i spillet så kom jeg plutselig inn igjen? Men kun for en liten periode, for når jeg brukte hearthstone så var det samme kræsj Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Merksnodig feil ja, ser ut som den har flere veier å fikses, normalt sett er en error kode bestemt og har en løsning men her ser det ut som den har flere løsninger. Virkelig merksnodig. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Men det må da vært noe rart med patch 2.4.3 som har skapt alt dette? Skal prøve meg på mye rart nå, inn med mitt gamle skjermkort, slette NOD32 osv osv.. EDIT: Er jo utrolig rart at nesten alle som har postet system infoen sin på WoW forumet ser ut til å ha AMD/ATI skjermkort da? Endret 15. august 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Siden det er såpass mange maskin konfigurasjoner så er det uungåelige at det klikker for en eller annen maskin der ute, frustrerende når det skjer med en selv. Ser ut som det er noe med AMD/ATI skjermkortene, oppgrader driverene og i værste fall, forsøk å nedgrader driverne og se om det kanskje hjelper. Om det er siste patch som gjør dette så burde Blizzard få fingeren ut av stumpen og gjøre noe. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Da har jeg prøvd mye rart: - Slettet NOD32 - Prøvd alle drivere som støttes av HD4870 - Nappet ut lydkort - Byttet skjermkort over til GeForce6800 - Prøvd med trådløst nettverkskort - Slettet WTF filer osv.. Ingenting hjalp? Eneste som er igjen da er harddiskene, hovedkort og prosessor? Og jeg tviler sterkt på at det er verken harddisk eller prosessor som er problemet, og hvorfor ikke allverden skulle det være et hovedkort relatert problem? Lenke til kommentar
zoby Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 du slettet "wtf" "interface" og "cache"? reinstallert WoW? Dno Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Nå prøver jeg noe litt "sært", jeg kopierer mappa som er på min MSI Wind (WoW funker jo faktisk på den), legger den inn på min Corsair FlashVoyager minnepinne og skal prøve å kjøre WoW rett fra minnepinna. Om det går, så er enten: - Filene på maskinen min korrupte - Av en eller annen merkelig grunn vil ikke spillet kjøre far harddisken (?) Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 - ERROR #134 (0x85100086) Fatal Condition Program: C:\Program Files\World of Warcraft\WoW.exe CMap::SafeOpen() failed World\Maps\Kalimdor\Kalimdor_34_36.adt - ERROR #134 (0x85100086) Fatal Condition Program: C:\Program Files\World of Warcraft\WoW.exe Expected (m_netState == NS_INITIALIZED), got 5 - ERROR #134 (0x85100086) Fatal Condition Program: C:\Program Files\World of Warcraft\WoW.exe File: C:\build\buildWoW\ENGINE\Source\gx\CGxDeviceD3d\CGxD3dDevice.cpp Line: 1529 Driver internal error on resource lock. Check AGP aperature. - ERROR #134 (0x85100086) Fatal Condition Program: C:\Program Files\World of Warcraft\WoW.exe Failed to open archive dbc.MPQ - ERROR #134 (0x85100086) Fatal Condition Program: C:\Program Files\World of Warcraft\WoW.exe Unabled to associates local address with socket: Unknown socket error 0 - ERROR #134 (0x85100086) Fatal Condition Program: C:\Program Files\World of Warcraft\WoW.exe Unable to establish a connection to socket: The attempt to connect was forcefully rejected. - ERROR #134 (0x85100086) Fatal Condition Program: C:\Program Files\World of Warcraft\WoW.exe Unable to establish a connection to socket: The socket is already bound to an address, or the parameter is a listening socket. - ERROR #134 (0x85100086) Fatal Condition Program: C:\Program Files\World of Warcraft\WoW.exe Unable to establish a connection to socket: An attempt was made to access a socket in a way forbidden by its access permissions. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Sterkt misvisende tråd ihvertfall, jeg har googlet uten å finne noen rapporter om det, jeg har selv 2 pcer med ati, en med xp32 og en med vista64 uten disse problemene, kjørte både beta driver og 8.7.... Lenke til kommentar
v-gard Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 jeg har nvidia skjermkort, og jeg hadde også problemer med den erroren der før jeg måtte formatere en gang for en stund siden. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Avinnstaller driveren din, last ned driver cleaner pro og driver sweeper, reboot. Fjern alle rester med disse to programmene, reboot igjen, innstaller clean ny driver. Be også disse to programmene om å fjerne nvidia-skjermkortdrivere o.l, evt andre rester etter andre skjermkort du har hatt . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå