Triolus Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 På bildene jeg får frem på LCD-skjermen på mitt Canon speilreflekskamera ser jeg i tillegg til varsel om overeksponerte partier også en eller flere små røde firkanter. Disse opptrer på både over- og undereksponerte bilder og på bilder som er tilsynelatende riktig eksponert. Jeg klarer ikke å finne ut hva disse firkantene egentlig vil fortelle meg. De er ikke omtalt i kameraets veiledning. Noen som kan gjøre meg klokere? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Sikker på at de ikke er markering av fokuspunkter? Hvilket kamera har du? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Dem opptrer når du ser på tatte bilder med exif data påslått. Det er akkurat samme rødefirkanter som du ser i søkeren,dem viser deg hvor du har fokusert. Er det en firkant så har du et fokuspunkt,er det flere så er det flere fokuspunkter. Lenke til kommentar
Triolus Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Takk til dere som svarte. Ja visst er det fokuspunkter. Det burde jeg skjønt. Det som forvirret meg, er at det er så mange røde firkanter - fra en og opptil femten i ett og samme bilde. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Kameraet kan ha så mange fokuspunkter i samme bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå