fattony2 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg har oppgradert pc'en min med OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 , men når jeg satt dette sammen med mine gamle minnekort: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB så førte det bare til krasj.. Er det umulig å ha begge typer installert eller hva? hovedkortet er Asus P5K, hvis det er relevant Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Nei det er ikke umulig, ta en titt i min profil så ser du Uansett, dette er variasjon fra hovedkort til hovedkort... Generelt sett er minnemiks skikkelig fy fy, spesielt den jeg sitter på. Når alt kommer til alt så må brikkene ha like timings, det vil da si at siden det er Intel det er snakk om her så er inntjeningen på timings svært liten, så jeg ville ha satt 5-5-5-15 på brikkene (Sannsynligvis de 4 øverste du ser i BIOS for minnetimings) og deretter gi litt mer spenning til nordbrua (MCH, Northbridge, den kan ha mange navn) Jeg økte den med 1 hakk og har nå ett 100% stabilt system minnemessig, får fortsatt blåskjerm i noen spill men dette er grunnet elendig koding fra produsenten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå