Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Innkjøp av helt ny pc til OC på luft

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå bestilt meg ny pc, og lurer på om noen her kanskje kan gi meg noen tips

eller endringer jeg kan gjøre. Alle ordrer er lagt inn, men de kan endres iløpet av helgen.

Som sikker dere sikkert kan se er det ikke så viktig hvor mye ting koster, men mer

viktig at dette fungerer bra sammen til en god OC på luft.

Innkjøpsliste

FOX+ QF BLACKOPS X48 (lest at dette er veldig stabilt og bra på høy fsb)

Intel Q9550 2,83 ( hørte at høy multiplier er bra på quad prosessorer og denne har 9x)

XIGMATEK HDT-S1283 cpu kjøler (lest denne eier)

G-SKILL DDR3 1333 CAS Latency: 9-9-9-24 ( skal vel fungere bra til OC )

Chieftech 1200W modulær strøm

4870x2 ( skal ha x-fire, men komplett hadde bare 1 igjen på lager)

2 x Samsung F1 1tb disker

Antec 900 med 4 120mm og den store i topplokket

Vil dette oppsettet fungere bra hvis jeg er heldig med cpu? har altid brukt

en zalman 9700nt vifte til OC, blant annen min gamle Q6600 og min nåværende E8500, men ifølge tester på nett eier denne det meste!

Takk for alle sysnspunkter, men de må komme fort!

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vel bra hovedkort du har gått for men det er vanvittig dyrt noe du sikkert har funnet ut.

De er veldig fine til overklokking hovedkortene i Quantum force serien til Foxconn.

Vis du skal overklokke på luft må du ha en thermalright ultra extreme 120 med 1-2 vifter på 1700 rpm eller mer for dette er det eneste som duger til skikkelig overklokking.

Du har gjort dette en del siden du går for kanskje det dyreste kortet?

Du vet kanskje også at dette kortet følger med en god del stash angående andre former for overklokking også som vann og tørris også?

Har selv Foxconn Mars hovedkort i quantum force serien og det er utrolig lett overklokke brukte kanskje 1-2 timer på og nå 3.6 ghz stabilt bare på luft med thermalright ultra extreme 120 med 2 vifter på 1700rpm.

Blackops

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Vel bra hovedkort du har gått for men det er vanvittig dyrt noe du sikkert har funnet ut.

De er veldig fine til overklokking hovedkortene i Quantum force serien til Foxconn.

Vis du skal overklokke på luft må du ha en thermalright ultra extreme 120 med 1-2 vifter på 1700 rpm eller mer for dette er det eneste som duger til skikkelig overklokking.

Du har gjort dette en del siden du går for kanskje det dyreste kortet?

Du vet kanskje også at dette kortet følger med en god del stash angående andre former for overklokking også som vann og tørris også?

Har selv Foxconn Mars hovedkort i quantum force serien og det er utrolig lett overklokke brukte kanskje 1-2 timer på og nå 3.6 ghz stabilt bare på luft med thermalright ultra extreme 120 med 2 vifter på 1700rpm.

Blackops

Mvh donnieakalefty

Jeg har klokket en del så jeg vet hvordan kort jeg går for, vet at dette kortet har

blitt anbefalt av de "store" gutta og når penger ikke er en issu så går jeg for det beste.

Når det gjelder viften har jeg lest en del tester og ifølge testene ligger denne viften helt oppunder viften du nevner.

Noen flere invendigner? er minne raskt nok til seriøs overklokking?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis penger ikke er et problem og du har råd til 1600 mhz ram ville jeg gått for dette.

Jeg snakket om 2 vifter koblet direkte på CPU kjølern ikke i selve kabinettet, 2 vifter koblet til thermalright ultra extreme 120 er det jeg har på min cpu.

Alltid det beste men blackops vakke ute når jeg skulle ha hovedkort så da ble det Mars istede, neste gang blir det vel oppfølgern til blackops jeg går for.

Masse stash i eskene så det er jo kjempe gøy.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Vis penger ikke er et problem og du har råd til 1600 mhz ram ville jeg gått for dette.

Jeg snakket om 2 vifter koblet direkte på CPU kjølern ikke i selve kabinettet, 2 vifter koblet til thermalright ultra extreme 120 er det jeg har på min cpu.

Alltid det beste men blackops vakke ute når jeg skulle ha hovedkort så da ble det Mars istede, neste gang blir det vel oppfølgern til blackops jeg går for.

Masse stash i eskene så det er jo kjempe gøy.

Mvh donnieakalefty

Jeg er vant til en del stasj i pakken, siste kortene for min del var asus blitz formula og nå asus maximus formula II , men fox har jo med en hel bærepose med stuff ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja fox hadde en del rart i sin eske, et hav av sata kabler og sata strøm kontakt overganger, tatoveringer, klistremerker, dog tags gudene må vite hva de ikke hadde slengt nedi den eska.

Eneste jeg manglet var nøklene til en ny bil så hadde jeg vært en enda mer lykkelig person.

Super gøy da at de faktisk legger med litt ting istede for bare hovedkortet syns jeg, alltid gøy og få det som julaften mitt på sommern føler jeg.

Men thermalright ultra extreme 120 med 2 vifter er det jeg anbefaler deg og da er det 2 vifter på selve kjølern. du kan godt ha 4 vifter utenom også.

Dette kabinettet har jeg, noen syns det er kult noen syns det er stygt, personlig elsker jeg det for det blir kaldt og jeg unslipper og ha kabinettet stappfult av bråkende vifter, og det skal noe ekstremt med varme til for at noe sånt skal bli overopphetet hehe.

bZerk kabinett, Acryl, Transparent

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...