Gjest Guest_fortvilt_* Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Er en 20 år gammel gutt som ble dumpa av dama for 8 mnd siden. Vi var sammen i omtrent 2 år. I løpet av den tiden vi var sammen ble hun veldig godt kjent med resten av min familie (spesielt min mor og min lillesøster). Hun var innflyttet til byen for å studere, og ble på mange måter som en ekstra datter for mamma. Ettersom vi gikk på samme skole helt frem til i vår, har vi holdt kontakten og forsåvidt vært gode venner. Her kommer problemet/ene; i vår, når vi begge begynte å bli ferdig på skole, funderte vi begge på hva vi skulle gjøre videre. Samtidig som kontakten (og kanskje gnisten) mellom oss tok seg opp igjen. Ekskjæresten min hadde planla å være igjen her i byen og få seg arbeid (noe jeg var glad for). Hun tok på et tidspunkt opp emnet om å flytte sammen. På denne tiden var satt jeg med skolesøknader og jobbintervjuer opp til halsen, og gav henne aldri et klart svar. Rett og slett fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, om jeg hadde råd til å flytte ut etc. Plutselig for omlag en uke siden forteller lillesøster at eksen min har bestemt seg for å flytte til en annen by, og at hun flytter om under to uker. Noe jeg aldri hadde hørt noe om. De siste ukene har vi vært en del sammen, og senest i går var vi sammen og det var en skikkelig "kjærestestund". Type ligge i armkroken til hverandre og se på film, kysse og kose. Så dagen etter, treffer jeg henne i byen med to gutter som hun hadde truffet èn gang før på fest, og og de var på vei på kino osv. Hun oppførte seg bare som om jeg var en helt tilfeldig venn/kollega/hjemløs. Må her presisere at det ikke var en date hun var ute på. Det jeg egentlig lurer på, eller er usikker på er rett og slett hva som skjer?? Jeg har selv innsett at jeg vil ha henne tilbake, og angrer meg sånn på at jeg ikke svarte hennes spørsmål om framtidig samboerskap på en mer skikkelig måte. Jeg vet at de problemene vi hadde, som førte til bruddet, er ting som vi ikke vil ha noe problem med å forsere hvis vi hadde jobbet litt med det. Samtidig er hun min beste venn, og jeg føler så sterkt for henne. Har vanskelig for å tolke singalene hun sender ved å oppføre seg som en kjæreste for meg den ene dagen, for så å dra ut med andre gutter en annen dag. Hun prater fortsatt varmt om forholdet vi hadde, og at hun ønsker seg det tilbake. Vet at dette ble en veldig lang, og kanskje veldig uoversiktlig post. Det beklager jeg, og skjønner hvis dere har problemer med å svare med noe fornuftig. Kan vel si det slik at posten illustrerer det som skjer i hodet mitt akkurat nå.... Lenke til kommentar
Panzerhanssen Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Nå skal det sies at jenter legger mye mindre vekt i det å kysse, og er følelsesmennesker. Vi menn er logikere og tenker annerledes. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være... Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Nå skal det sies at jenter legger mye mindre vekt i det å kysse, og er følelsesmennesker. Vi menn er logikere og tenker annerledes. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være... Er så enig.. Da eksen ble med på å ligge å kline i 4 timer, fikk jo jeg et ganske stort håp om en gjenforening, men det viste seg at det ikke betydde like mye for henne som meg - hun var rett og slett bare kåt. Kunne skrevet flere sider om mine egne tanker rundt menns tanker kontra kvinners tanker, hvor jeg da som en veldig, veldig komprimert oppsummering mener at kvinner ofte har (mye) dårligere begrep på fornuft, logikk og rettferdighet enn menn. Fins en artikkel et eller annet sted hvor det etter hvert blir litt OT og dette tas opp. Har selv skrevet et innlegg der som "Fortvilet gutt". Tråden handler til dels etter hvert om kvinners posisjon i samfunnet, hvordan de tenker og oppfører seg, osv. Om noen vet om andre artikler eller kanskje forumer hvor dette tas opp, ikke vent med å sende meg pm. http://debatt.sol.no/content/snille-gutter...omment-54831061 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hva har den artikkelen med å gjøre med saken, snillgutt fenomenet her passer ikke inn her. Spartacus88(?), bare si at du er 15 og ikke nok erfaren. Mitt råd er bare å snakke med henne og si at du har gjort en feil og at du elsker henne og vil ha henne tilbake. Egentlig så har du vært skurken ganske lenge med å la henne være på vent så lenge og hun har muligens tenkt at nok er nok, og livet henne måtte gå videre uten deg som ikke klarte å bestemme seg for hva han ville. Så ta en skikkelig prat med henne og få luftet ut alle problemer dere måtte ha og se hva hun vil. Er du som har på en måte gjort at hun ville flytte i første omgang, da jeg regner med at hun prøver å bli kvitt følelsene sine for deg. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg er selv jente så vet hvordan de fleste andre jenter tenker. Det beste du kan gjøre er å snakke emd henne om det og få ut alt du vil si og lurer på! det er bedre enn å angre resten av livet som jeg kommer til å gjøre. det viktigste i et forhold, uansett om det er vennskap eller noe mer, er å kunne prate sammen og si dersom noe er uklart eller galt. det er det viktigste i vert forhold! og ja vi er veldig følelsesladde og kyssing/kosing er ikke noe vi gjør ver dag dersom vi er single. greit nok viss det er på fest men nå man kjenner en person slik dere kjenner hverandre så betyr det veldig mye med kyssing/kosing. ta et godt råd fra ei jente som vet hvordan d er: snakk med henne! ikke vær redd for dersom du ikke gjør det vil du angre for resten av livet. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Her kommer problemet/ene; i vår, når vi begge begynte å bli ferdig på skole, funderte vi begge på hva vi skulle gjøre videre. Samtidig som kontakten (og kanskje gnisten) mellom oss tok seg opp igjen. Ekskjæresten min hadde planla å være igjen her i byen og få seg arbeid (noe jeg var glad for). Hun tok på et tidspunkt opp emnet om å flytte sammen. På denne tiden var satt jeg med skolesøknader og jobbintervjuer opp til halsen, og gav henne aldri et klart svar. Rett og slett fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, om jeg hadde råd til å flytte ut etc. Er jo et klart veiskille her da. Hun har lyst å få seg jobb og flytte sammen, du har lyst å studere og eventuelt jobbe deltid, eller missforstår eg..... Ikke alle som er like kalre til å flytte sammen i en alder av 20 år uanset. Man er sort set en unge ennå (kommer sefølgelig fra person til person). Men kommunikasjons svikt er jo hovedproblemet her, Dere burde ha suttet dere ned og pratet om hvilken sistuasjner dere begge fant dere i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå