Gå til innhold

hva er reglene for inntak til himmelen?

Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et spørsmål jeg gjerne skulle hatt besvart:

Så lenge man ber om tilgivelse for sine synder så blir man tilgitt av Gud slik jeg har forstått det? Kan absolutt alle handlinger tilgis av Gud så lenge man ber om tilgivelse eller er det enkelte handlinger som dømmer deg til evig fortapelse?

Lenke til kommentar

Så lenge man ber om tilgivelse for sine synder så blir man tilgitt av Gud slik jeg har forstått det? Kan absolutt alle handlinger tilgis av Gud så lenge man ber om tilgivelse eller er det enkelte handlinger som dømmer deg til evig fortapelse?

Kommer helt an på hva du leser, hvordan du tolker og hva du tror. Du vil få forskjellige svar fra forskjellige kristne.

Vi har jo blasphemy challenge sin kjente:

"Therefore I say to you, any sin and blasphemy shall be forgiven men, but blasphemy against the Spirit shall not be forgiven" (Matt. 12:31).

Og vil du kan du dra fram utallige andre eksempler på selvmotsigelser som alltid ellers med vår kjære ufeilbarlige bibel.

Lenke til kommentar

Jeg tok et danse kurs for noen år siden og kommer nok ikke inn... En skal jo som kjent ikke ha noen gleder eller nytelser i det stakkars livet du lever alene her nede før den eventuelle himmelspretten, eller i mitt tilfelle, den store nedturen...... :)

Det eneste inntaket som gjelder, etter hva jeg har skjønt, er en maksimal r*vslikking av en tilbedningskåt gud og sønnen hans (en og samme fyr dette?) og det får han/hun ikke av meg! Ikke om gud kom med bruksanvisning og bærereim! Så jeg ser frem til en diger nedtur når jeg dør (..men hvis du ikke sier det bort så skal jeg si deg at jeg driter i det, for jeg er jo død :eek: )

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Hvis du angrer i hjertet på det du har gjort og ikke på at du kommer til helvete skal du bli tilgitt. Jeg tror ikke på evig fortapelse. Om man lever syndefullt og hensynsløst får man nok sin straff, men alle blir frelst til slutt. Men dette er min personlige tro, vet ikke hva andre kristne sier til dette.

Lenke til kommentar

Hvilket grunnlag har dere for å forkaste en såpass stor / viktig(?) del av skaperverket til guden deres?

Underlegen, menneskelig logikk som forteller dere at et helvete ikke står i stil med en god gud?

Dette mener jeg er veldig arrogant - du er tross alt kun et menneske, eller hva?

Helvete finnes og alle vi hedninger kommer til å lide oss gjennom evigheten, fordi vi ble tildelt gavene "liv", "fri vilje" og "menneskelig logikk".

Eller er dette en sånn lek hvor man finner opp sitt eget moralsett og sin egen kule verden, hvor ting er som man selv innerst inne vil at de skal være, for så å gjemme seg bak at det kun er en lek?

"God hates fags" og ekteskap mellom sorte og hvi... homoseksuelle? :)

Reglene for inngang til himmelen:

Hvaenn du måtte mene, føle eller tro, for det virker som alt er like legitimt - det er jo tross alt kun personlig overbevisning?

Lenke til kommentar

etter hva jeg har sett i bibelen så virker følgende punkter relevante:

• Den som prøver å sikre sitt liv, skal miste det, men den som mister det, skal vinne det.

• Én ting mangler du enda: Selg alt du eier, og del ut til de fattige. Da skal du få en skatt i himmelen. Kom så og følg meg!

• Enhver som har forlatt hus eller kone eller søsken eller foreldre eller barn for Guds rikes skyld, skal få mangedobbelt igjen her i tiden, og i den kommende verden evig liv.

• Enhver som har forlatt hus eller brødre eller søstre eller mor eller far eller barn eller åkrer for min skyld og for evangeliets skyld, skal få hundre ganger så mye igjen: i den tiden som nå er, skal han få hus, brødre, søstre, mødre, barn og åkrer – men også forfølgelser – og i den kommende verden evig liv. Men mange av de første skal bli de siste, og de siste skal bli de første.

• Døm ikke, for at dere ikke skal bli dømt! Etter dommen dere dømmer med, skal dere selv få dom, og i samme mål som dere selv måler opp med, skal det også måles opp til dere.

• Dem som synder, skal du irettesette i alles nærvær til advarsel for de andre. Jeg pålegger deg for Guds og Kristi Jesu ansikt og for de utvalgte engler at du skal overholde dette, uten fordommer og uten å være partisk. Vær ikke for snar til å legge hendene på noen, og bli ikke medskyldig i synder som andre gjør. Hold deg selv ren. Drikk ikke lenger bare vann, men bruk også litt vin for magen og fordi du så ofte er syk.

• Pass derfor nøye på hvordan dere lever, ikke som ukloke mennesker, men som kloke, så dere bruker den dyrebare tiden godt, for dagene er onde. Vær ikke uforstandige, men forstå hva som er Herrens vilje. Drikk dere ikke fulle på vin, det fører til utskeielser, bli heller fylt av Ånden og syng sammen, la salmer, hymner og åndelige sanger lyde! Syng og spill av hjertet for Herren. Takk alltid vår Gud og Far for alt i vår Herre Jesu Kristi navn.

• Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere. For den som ber, han får, og den som leter, han finner, og den som banker på, skal det lukkes opp for.

• Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verd. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verd. Og den som ikke tar sitt kors opp og følger etter meg, er meg ikke verd. Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det!

• Og dere skal hates av alle for mitt navns skyld. Men den som holder ut til enden, skal bli frelst.

• Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler! Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.»

• Vær hverandre underordnet i ærefrykt for Kristus! Dere kvinner, underordne dere ektemennene deres som under Herren selv. For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sin kropp. Som kirken underordner seg Kristus, skal kvinnene underordne seg sine menn i alt.

• Ikke mange av dere bør bli lærere, mine brødre, for dere vet at vi lærere skal få så mye strengere dom.

• Husk, mitt barn, at du fikk alt det gode mens du levde, og Lasarus fikk det vonde. Nå trøstes han her, mens du er i pine.

• Om hånden eller foten din lokker deg til fall, så hogg den av og kast den fra deg! Det er bedre for deg å gå lemlestet eller halt inn til livet enn å ha begge hender eller begge føtter og bli kastet i den evige ild. Og om øyet ditt lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! Det er bedre for deg å gå enøyd inn til livet enn å ha begge øyne og kastes i helvetes ild.

• Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild som er gjort i stand for djevelen og hans engler. For jeg var sulten, og dere ga meg ikke mat; jeg var tørst, og dere ga meg ikke drikke; jeg var fremmed, og dere tok ikke imot meg; jeg var naken, og dere kledde meg ikke; jeg var syk og i fengsel, og dere så ikke til meg.' Da skal de svare: 'Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten å komme deg til hjelp?' Da skal han svare dem: 'Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.' Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.»

• Hvis dere ikke spiser Menneskesønnens kropp og drikker hans blod, har dere ikke livet i dere. Men den som spiser min kropp og drikker mitt blod, har evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag.

• Den som hater sin bror, er en morder, og dere vet at ingen morder har evig liv i seg.

Lenke til kommentar
det har jeg alltid lurt på. før i tiden kom man til hellvete om man ikke var kristen. men hvordan er det nåfortiden? hvem kommer inn og hvem kommer ikke inn i følge dagens kristne?

my-heaven.jpg

For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Joh 3:16

Sikkert noen som allerede har sagt det, men jeg måtte bare si det.

Lenke til kommentar
det har jeg alltid lurt på. før i tiden kom man til hellvete om man ikke var kristen. men hvordan er det nåfortiden? hvem kommer inn og hvem kommer ikke inn i følge dagens kristne?

my-heaven.jpg

For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Joh 3:16

Noe jeg har tenkt på....

Jorden er en bitte liten planet i forhold til de fleste av de trilliardene med planeter vi VET finnes i verdens rommet. På denne pitte lille planeten bor menneket, en liten ubetydelig ape, femte generasjon ape for å være nøyaktig, og det som skiller denne apen fra andre aper, og arter, er at den har fått en stor hjerne å tenke med og er med dette, overraskende nok tatt i betrakting så mye dumt vi gjør, i stand til å tenke. Denne planeten er skapt, i følge noen, av en gud (og hold deg fast, for det er dette jeg ikke får til å rime...) der han skapte lys, mørt, vann og jord, fugler og dyr og mennesker.... Men hva pokker skal han da med de resterende planetene? Hen elsker jo denne verden så innmari høyt og ga sin sønn (ikke noe smart gud dette, men la gå...) også videre også videre. Er de andre planetene der ute hengt der slik at vi kan ha noe å se på etter at det er mørkt?

Hvis en da ser på det STORE bildet, det vil si jorden og alle de andre planetene til sammen, så er ikke jorden ET ATOM i saharas sand engang! Og så tror dere selvforherligende ignoranter at det finnes en gud som skapte alt dette og sitter og bryr seg om hva hvert enkelt menneske tenker, tror og gjør på denne bitte lille kula? Jøss, voks opp er dere snille! HVIS det finnes noen gud har han helt klart bedre ting å gjøre enn å sitte å passe på små idiotiske dyr på denne bitte lille planeten, på hva de gjør, hva de sier og hva de tenker for så å hive disse små idiotiske dyrene på et evigvarende bål der de skriker og gjør grimaser i all evighet? Hva med de andre planetene? Hvor er gud der tror dere? Kanskje de tror på zevs eller odin der?

Dere SER at dette er en eventyr fortelling ikke sant? Hvis ikke er dere, unnskyld at jeg sier det, så ignorante at dere ikke bare er en fare for dere selv, men for andre også! Så se på meg som dere så på vedkommende som fortalte dere at nissen ikke er virkelig dere :) . Nå er riktignok gud en litt større bløff enn julenissen, men størrelsen på bløffen er det eneste som skiller dem også, begge deler er og blir eventyr. Bevisene for at vi er her på naturlig vis er overveldene. Vi har ikke, og jeg tviler på at vi noen gang vil finne det, noe bevis for noen guder annet enn oppe i hodet til ignorante mennesker som ikke orker å møte livet uten en sutte klut. På tide å utrydde den onde svøpen som har ligget rundt menneskene i de siste to tusen år, den er destruktiv og farlig for oss, da den hindrer utvikling og vil, hvis den får fortsette, ta livet av oss som art. Men det driter de kristne i, for de tror de skal til himmels og leve evig når de dør og driter en lang marsj i hva som skjer med denneste generasjonen.... De fatter ikke at det ikke er mellom gud vi lever evig, men igjennom våre barn! Og kun igjennom våre barn! Det er den eneste muligheten vi har til å leve videre, det vil si, for at genene våre skal leve videre. Men de er så ignorante at de ikke engang klarer å se annet enn sine egne liv i en evighet med sus og dus og driter i alle andre, for det er det de gjør ved å tviholde på denne dritten de kaller gud. Det er destruktivt å gå rundt å tro på dette. For det er nemlig sånn at når det ikke lenger finnes mennesker her på jorden til å tro på en gud så er gud død! End of story. Dette har vi ti tusner av døde guder som bevis på og hvordan de kristne klarer å peke nese av disse gudene og tro så høyt om sin egen er meg et mysterium! Men det er vel sånn indoktrinering og hjernevasking virker ser det ut som... :no:

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Så om du er snill og grei er du kristen?

Nei, det er ikke å være snill og grei som fører til at man havner i himmelen.

Tenk deg et nyfødt barn, kommer det til himmelen? Barnet tror ikke noe som helst, har bibelen et baby-klausul for slike tilfeller?

Kanskje barnen er helt ren, derfor kommer det til himmelen, men hva om det gjør onde ting mens det vokser opp, men samtidig aldri får høre om religion, kommer det fremdeles til himmelen?

Hva er hendelsen som gjør at man enten kommer til himmelen eller helvette?

Har ikke lest gjennom tråden, ble dum nok av å lese en annen tråd om at tallet 7 beviser gud, og at noe som ligner på et kors i kroppen beviser gud.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Tenk deg et nyfødt barn, kommer det til himmelen? Barnet tror ikke noe som helst, har bibelen et baby-klausul for slike tilfeller?

Er det ikke noe som heter limbo? Eller noe slikt? Et sted der nyfødte ikke døpte barn lider eller noe slikt? Det er noe slikt i den katolske tro ihvertfall, men mindre paven har annulert dette også?

Lenke til kommentar

my-heaven.jpg

Noe jeg har tenkt på....

Jorden er en bitte liten planet i forhold til de fleste av de trilliardene med planeter vi VET finnes i verdens rommet. På denne pitte lille planeten bor menneket, en liten ubetydelig ape, femte generasjon ape for å være nøyaktig, og det som skiller denne apen fra andre aper, og arter, er at den har fått en stor hjerne å tenke med og er med dette, overraskende nok tatt i betrakting så mye dumt vi gjør, i stand til å tenke. Denne planeten er skapt, i følge noen, av en gud (og hold deg fast, for det er dette jeg ikke får til å rime...) der han skapte lys, mørt, vann og jord, fugler og dyr og mennesker.... Men hva pokker skal han da med de resterende planetene? Hen elsker jo denne verden så innmari høyt og ga sin sønn (ikke noe smart gud dette, men la gå...) også videre også videre. Er de andre planetene der ute hengt der slik at vi kan ha noe å se på etter at det er mørkt?

Hvis en da ser på det STORE bildet, det vil si jorden og alle de andre planetene til sammen, så er ikke jorden ET ATOM i saharas sand engang! Og så tror dere selvforherligende ignoranter at det finnes en gud som skapte alt dette og sitter og bryr seg om hva hvert enkelt menneske tenker, tror og gjør på denne bitte lille kula? Jøss, voks opp er dere snille! HVIS det finnes noen gud har han helt klart bedre ting å gjøre enn å sitte å passe på små idiotiske dyr på denne bitte lille planeten, på hva de gjør, hva de sier og hva de tenker for så å hive disse små idiotiske dyrene på et evigvarende bål der de skriker og gjør grimaser i all evighet? Hva med de andre planetene? Hvor er gud der tror dere? Kanskje de tror på zevs eller odin der?

Dere SER at dette er en eventyr fortelling ikke sant? Hvis ikke er dere, unnskyld at jeg sier det, så ignorante at dere ikke bare er en fare for dere selv, men for andre også! Så se på meg som dere så på vedkommende som fortalte dere at nissen ikke er virkelig dere :) . Nå er riktignok gud en litt større bløff enn julenissen, men størrelsen på bløffen er det eneste som skiller dem også, begge deler er og blir eventyr. Bevisene for at vi er her på naturlig vis er overveldene. Vi har ikke, og jeg tviler på at vi noen gang vil finne det, noe bevis for noen guder annet enn oppe i hodet til ignorante mennesker som ikke orker å møte livet uten en sutte klut. På tide å utrydde den onde svøpen som har ligget rundt menneskene i de siste to tusen år, den er destruktiv og farlig for oss, da den hindrer utvikling og vil, hvis den får fortsette, ta livet av oss som art. Men det driter de kristne i, for de tror de skal til himmels og leve evig når de dør og driter en lang marsj i hva som skjer med denneste generasjonen.... De fatter ikke at det ikke er mellom gud vi lever evig, men igjennom våre barn! Og kun igjennom våre barn! Det er den eneste muligheten vi har til å leve videre, det vil si, for at genene våre skal leve videre. Men de er så ignorante at de ikke engang klarer å se annet enn sine egne liv i en evighet med sus og dus og driter i alle andre, for det er det de gjør ved å tviholde på denne dritten de kaller gud. Det er destruktivt å gå rundt å tro på dette. For det er nemlig sånn at når det ikke lenger finnes mennesker her på jorden til å tro på en gud så er gud død! End of story. Dette har vi ti tusner av døde guder som bevis på og hvordan de kristne klarer å peke nese av disse gudene og tro så høyt om sin egen er meg et mysterium! Men det er vel sånn indoktrinering og hjernevasking virker ser det ut som... :no:

Hvorfor skulle Gud gidde seg å bry seg om oss?

fordi

1. Han er ikke mennesklig, han er en Gud, det vil si, han tenker ikke som et menneske, han er ikke som et menneske, han bare ser ut som et menneske, han er oss overlegen. Vi er skapt i hans bilde, men det betyr ikke at vi er prikk like.

2. Det finnes riktignok flere trilliarder av planeter, men hvem har sagt at det er liv på dem?

3. Hvis det er liv på dem, noe jeg tror det er selv, hvorfor skulle ikke Gud ha gjort det samme med alle dem?

Lenke til kommentar

Je gvil minne om reglene for posting i denne kategorien, som tråden i utgangspunktet ikke oppfyller:

Vi ber derfor om at folk som poster her:

1. Vurderer om emnet har almen interesse, og om et innlegg her kan føre til debatt og opplysning.

2. Sjekker om det allerede finnes en aktiv tråd om emnet.

3. Tenker over formålet med posten, det vil si hva hun/han ønsker å diskutere eller spørre om og setter premissene for dette i det første innlegget.

Ber alle om å lese litt mer her og her.

Denne tråden holdes i live til tross for dette, men jeg må sterkt understreke at de reglene som er satt i sticky fortsatt gjelder. Videre brudd på disse i denne tråden vil bli slått meget hardt ned på.

MVH

KVTL

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...