CayDee Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hei, har problemer med å få inn sirius men får inn thor. Dvs. jeg har i dag vært å kjøpt viasat tuner og tenkte jeg kunne bruke samme parabol som svigers(generasjonsbolig) som har 2 tver med canal digital, dvs han har en skål med 2 hoder med 4 utak. Så jeg tenkte det da bare var for meg å kjøpe en disec og koble meg på ledige uttak på hodene. Så spørsmålene mine er da om dette burde virke? Eventuelt om svigers kan ha klart å få Thor på feil hode, er usikker på hvem som skal ha hva. Når jeg står å ser inn i skåla så er det det høyre hodet han har Thor på. Og evt hvor mye skal sirius hodet vries i vinkel bort fra thor? Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hei, har problemer med å få inn sirius men får inn thor.Dvs. jeg har i dag vært å kjøpt viasat tuner og tenkte jeg kunne bruke samme parabol som svigers(generasjonsbolig) som har 2 tver med canal digital, dvs han har en skål med 2 hoder med 4 utak. Så jeg tenkte det da bare var for meg å kjøpe en disec og koble meg på ledige uttak på hodene. Så spørsmålene mine er da om dette burde virke? Eventuelt om svigers kan ha klart å få Thor på feil hode, er usikker på hvem som skal ha hva. Når jeg står å ser inn i skåla så er det det høyre hodet han har Thor på. Og evt hvor mye skal sirius hodet vries i vinkel bort fra thor? Ja det burde virke men det er ikke nødvendig med noen diseqC switch. Alle Viasats kanaler sender fra Sirius 5-øst mens alle Canal Digital kanalene sendes fra Thor på 1-vest. Det kan også være enklere å få alt til å fungere uten diseqc swich og heller koble inn diseqc switchen når alt er montert & justert riktig. Når du står foran antennen og ser inn mot hodene/reflektor så er hodet til høyre (lengst vest) til Sirius på 5-øst mens hodet til venstre (lengst øst) er til Thor 1-vest. Signalet speiles i antennereflektoren så rekkefølgen på LNB'ene med vanlig antenne blir motsatt av satellittrekkefølgen på himmelen. Lenke til kommentar
CayDee Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Ahh takker, da har jeg Thor på feil hode for jeg har de på det høyre når jeg ser inn i skåla. Men frågan blir da hvor mye sånn ca i cm skal den vris i hvilken rettning? Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Ahh takker, da har jeg Thor på feil hode for jeg har de på det høyre når jeg ser inn i skåla. Men frågan blir da hvor mye sånn ca i cm skal den vris i hvilken rettning? Den skal vris ca. 6.3 grader mot øst slik at LNB'en til høyre treffer 5-øst i stedet for 1-vest. I øyeblikket mottar LNB til venstre 7 vest posisjonen hvor det ikke er signaler som dekker Norge bra. Den beste måten å gjøre dette på er nok å flytte en mottager som fungerer på Canal Digtal over på LNB'en til venstre. Så starter du å vri antennen veldig forsiktig mot øst. Hvis det er CDC-5050 eller CDC-7000 som benyttes til Canal Digital så har den også innebygget satbeeper som kun vil gi utslag på riktig posisjon (man får fram pipelyden i menyen for kanalsøk). Lenke til kommentar
CayDee Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Tusen takk for svaret:D nå virker alt som det skal bortsett fra disecen jeg kjøpte på class men det spiller vel egentlig ingen rolle for jeg trenger vel strengt tatt bare sirius for å se på viasat sine kanaler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå