Gå til innhold

Levering av tunge varer: Komplett vs Netshop

Anbefalte innlegg

Når du bestiller ting over 35 kg, da er Posten et mindre bra alternativ så nettbutikkene ser ut til å bruke andre transportører i slike tilfeller.

Jeg bestilte TV fra komplett.no, og den ble levert på døren av Box (frakt kr 537) dagen etter. Faktisk så kan man legge inn bestillingen helt opp til midnatt og fortsatt motta varen dagen etter (med et lite forbehold om bosted).

Så bestilte jeg hjemmekino fra netshop.no. Denne leveres med Tollpost (frakt kr 595), men ikke dagen etter. Bestillingen ble gjort på onsdag, og den vil ikke bli levert før på tirsdag på tross av at varen kom frem til Oslo grytidlig i dag morges. Riktignok kunne jeg fått den levert på dagtid på mandag, men da er jeg ikke hjemme. Hadde det ikke vært for at TVen kom såpass kjapt, så hadde jeg nok ikke hadde like høye forventninger til leveringen av hjemmekinoen, men jeg ble skuffet over at den ikke var her dagen etter. Jeg ble nær sjokkert over at den ikke kunne leveres samme dag som den var fremme i byen min. Jeg kan forstå at de ikke har utkjøring på lørdag, men jeg kan ikke fatte hvordan de kan levere mandag på dagtid, men ikke mandag på kveldstid.

Dette er jo ikke noe super-big deal, men for dere som bor i Oslo og som skal kjøpe noe tungt fra Netshop, da vil jeg virkelig anbefale hentelageret på tross av at jeg aldri har testet ut denne tjenesten. Du betaler kr 0,- i frakt og du vil sannsynligvis få varen lenge før alternativet. Det eneste negative er jo at du må hente den, men det vil jo nesten svare seg å leie bil om du ikke har tilgang på bil fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan forstå at de ikke har utkjøring på lørdag, men jeg kan ikke fatte hvordan de kan levere mandag på dagtid, men ikke mandag på kveldstid.

De kan sikkert få kjørt den til deg, men da må du nok påregne å måtte betale vesentlig mer i frakt. Det er stort sett en god del dyrere å få kjørt noe på kveldstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...