L4r5 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg har circus 4gig med bilder som jeg skulle ha sendt en person. Er det noen som vet om det er mulig å lage en slags privat torrent så jeg kan bruke utorrent til å sende de med? Og i såfall så gi gjerne en n00b på slikt en liten guide. Lenke til kommentar
Asbjoern R Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Lage torrent og laste opp. Ved bruk av uTorrent lager man torrent på følgende måte: * ┼pne uTorrent * Velg Fil/Lag ny torrent (ctl+N) * Velg Legg til mappe eller fil - Fil ved enkeltfil eller mappe hvis det er flere filer du skal legge ut. * Velg Lag og lagre som.. (Create and save as...) * Lagre torrent-filen (denne skal benyttes senere) * Velg "Lukk" Nå er selve torrenten laget. ┼pne en internettleser og gå til thetorrentbay og velg laste opp torrent - nedert på siden. Du må være pålogget. * Last opp torrent - her er det filen i forrige punkt som skal lastes opp. * Skriv inn navn på torrent - det du vil skal vises på TheTorrentbay * Velg katogori og språk. * Beskrivelse. Her må det stå et eller annet uansett * Skriv inn kode Og du har lastet opp en torrent. Det tar noen minutter før den synes på The Torrent Bay. Og husk å seede. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Når du går inn på µTorrent, gå på File -> Create new Torrent, legger inn innstillingene dine der, og huker av for "Private Torrent". Skal ikke være verre enn det vil jeg tro... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Men jeg vil jo ikke akkurat at alle andre skal ha tilgang til de heller da Lenke til kommentar
Asbjoern R Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Vet ikke om du egentlig trenger tracker, hvis ikke er det bare å lage en tracker og sende den til vennen din. Eventuelt kan du zippe de og lage et sykt lang passord. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hent tracker informasjon fra Piratebay.org, men ikke last den opp og så seeder du og sender den til vennen din. Dermed er det bare du og han som har torrentfilen og bare dere som kan laste den ned. Samtidig er den tilkoblet en tracker. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Berre å sende torrenten du laga til vennen din også er det berre å seede Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 De fleste moderne bittorrentklienter har en egen tracker du kan skru på. Nøyaktig hvordan dette gjøres i din klient vet jeg ikke, men det burde være rimelig greit å finne ut av. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Er det helt uaktuellt med en liten FTP server? virker mye enklere enn torrent... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Er det helt uaktuellt med en liten FTP server? virker mye enklere enn torrent... Det er ikke så vanskelig som det høres ut. Når du har valgt filene, og laget torrenten kan du bare sende den på msn eller mail og så seeder du. Er egentlig veldig enkelt. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Men han må ha skrudd på tracker-optionen i torrent-klienten sin, og han må skrive sin egen adresse i tracker-feltet. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Trenger ikke å gjøre noe mer enn å følge instruksjonene når du trykker ctrl+n i utorrent i hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå