dahwan Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hva er hemmeligheten? Hvilket format trenger jeg? Hvilken kodek? Oppløsning? Audio hrtz&£@$€#osv --- Og hvilke programmer trengs? Takk. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Kommer an på DVD spilleren. De fleste moderne DVD spillere støtter DivX/Xvid og AC3 eller MP3 audio. Hvis ikke, kan du brenne en normal MPEG2 DVD Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 hva skal du brenne til dvd? hvis det er snakk om vanlige AVI filer fixer Nero det fint Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Nope. Brenner ofte videofiler og får nesten alltid meldingen "Bad disk" i alle DVD spillerene og Xbox360'en Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 bruker du fungsjonen som heter "brenn dvd video" eller noe? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Nei, da får jeg bare legge til .bup filer og slikt. Jeg tror jeg velger Video-CD, men har ikke PCen her akkurat nå. Men jeg er temmelig sikker på Video-CD, ja. Selv om jeg brenner på DVD plate. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 video DVD, du må velge video DVD Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Det er ikke et valg... Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Står det CD/DVD eller bare CD (se pil)? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Det er ikke et valg... da har du feil nero versjon, og må nok bite i det sure eplet og kjøpe en større versjon Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Hva i FAEN Velger Video-DVD i nero 8 og får ikke lov til å legge til andre filer enn .vop og slikt. Ikke avi, ikke mpg eller noe. HVORDAN KAN JEG BRENNE UT EN HELLSIKKES DISK TIL DVD SPILLEREN MIN!!! Har sløst vekk en hel pakke med DVDer nå nyttesløst. Og det er omtrent 50 DVDer i en pakke. HJELP! Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Gjør nå en vri. Valgte Video-CD i Nero med en DVD-RW plate i DVD-ROM. 96% ferdig nå. Spent på om det fungerer. Jeg synes foresten det er absurd at en må betale i dyre dommer for å få brent ut en film fra en brenner jeg har betalt for. Fungerte ikke. Etter den har nådd 100% finner den selvsagt ut at det er feil plate type. HJELP! Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Prøvde meg på "FinalBurner". Programmet brukte omtrent 2 timer på "omkoding" eller hva faen, for så å krasje når jeg prøver å velge brennehastighet. (en eller annen c++ error) Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Det store spørsmålet er hva slags fil du prøver å brenne til dvd. En stasjonær stue dvd spiller støtter i utgangspunktet .vob(vanlig film dvd)VCD/SVCD og de fleste nyere divx/xvid. Svaret er muligens at du må konvertere til et passende format, men som sagt så kommer det an på hva slags format du starter med. Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Du trenger en (1) DVD-brenner, et (2) DVD-brenneprogram og (3) DVD-plater (DVD-R eller DVD+R). Wikipedia har mer info om DVD. Det ser ut som om du har Nero, så da er (2) antakelig i boks, avhengig av versjon. Når du skal brenne ei DVD-plate som skal brukes i en vanlig DVD-spiller på TV-en din, må du normalt brenne en DVD-video (og ikke en data-DVD med videofiler). Her kan jeg legge til at mange moderne DVD-spillere også støtter data-DVD med filer i andre videoformater som DivX og slikt, men det blir vel litt off-topic her. Hvis utgangspunktet ditt er DVD-video, dvs. du har mappene VIDEO_TS og AUDIO_TS, så bare velger du en ny DVD-video fra menyen i ditt brennerprogram, legger til mappene VIDEO_TS og AUDIO_TS og brenner i vei. Det kan være lurt å brenne med en av de laveste hastighetene inntil du er kjent med prosessen og ser hva som funker. Et enkelt, godt og gratis alternativ til Nero er InfraRecorder. Hvis utgangspunktet ditt er et image, dvs. normalt ei ISO-fil, så brenner du imaget fra brennerprogrammet ditt. Her er InfraRecorder (også) fantastisk enkel og grei. Hvis utgangspunktet ditt er videofiler som ikke er DVD-video, må disse omkodes til et format som støttes i DVD-video (MPEG-2). Ettersom du har Nero, skal det være en modul der (Nero Recode) som skal kunne gjøre denne jobben. Ellers kan du kjøpe programvare til å konvertere, f.eks. fra denne lista. Kanskje andre her i tråden har godt tips om slike programmer også. Videoredigeringsprogrammer som Sony Vegas har et par billigere utgaver som ikke koster all verden (Vegas Movie Studio og Vegas Movie Studio Platinum), men det blir kanskje overkill her. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hvis dvdspilleren din støtter divx så ville jeg prøvd å brenne fila på en cd plate som en vanlig datafil. Hvis ikke så må du konvertere .avi fila til et format som dvdspilleren din støtter. BonzoDog har listet opp noen alternativer. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Bruker MediaCoder 0.6.1.4180 til å omkode en .avi fil. Når omkodinga er ferdig er fila ikke større enn 0-4kb. Det samme skjer i andre videoklipp med forskjellige instillinger. Noen spesiell grunn til at MediaCoder bruker rundt 10 minutter på å omkode en 4GB DivX .avi fil til MPEG-2 så ender fila i 2kb og uspillelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå