Gå til innhold

Brenne DVD som funker i DVD spiller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i FAEN

Velger Video-DVD i nero 8 og får ikke lov til å legge til andre filer enn .vop og slikt.

Ikke avi, ikke mpg eller noe.

HVORDAN KAN JEG BRENNE UT EN HELLSIKKES DISK TIL DVD SPILLEREN MIN!!!

Har sløst vekk en hel pakke med DVDer nå nyttesløst. Og det er omtrent 50 DVDer i en pakke.

HJELP!

Lenke til kommentar

Gjør nå en vri. Valgte Video-CD i Nero med en DVD-RW plate i DVD-ROM.

96% ferdig nå. Spent på om det fungerer.

Jeg synes foresten det er absurd at en må betale i dyre dommer for å få brent ut en film fra en brenner jeg har betalt for.

Fungerte ikke. Etter den har nådd 100% finner den selvsagt ut at det er feil plate type.

HJELP!

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er hva slags fil du prøver å brenne til dvd.

En stasjonær stue dvd spiller støtter i utgangspunktet .vob(vanlig film dvd)VCD/SVCD og de fleste nyere divx/xvid.

Svaret er muligens at du må konvertere til et passende format, men som sagt så kommer det an på hva slags format du starter med.

Lenke til kommentar

Du trenger en (1) DVD-brenner, et (2) DVD-brenneprogram og (3) DVD-plater (DVD-R eller DVD+R). Wikipedia har mer info om DVD.

Det ser ut som om du har Nero, så da er (2) antakelig i boks, avhengig av versjon. Når du skal brenne ei DVD-plate som skal brukes i en vanlig DVD-spiller på TV-en din, må du normalt brenne en DVD-video (og ikke en data-DVD med videofiler). Her kan jeg legge til at mange moderne DVD-spillere også støtter data-DVD med filer i andre videoformater som DivX og slikt, men det blir vel litt off-topic her.

Hvis utgangspunktet ditt er DVD-video, dvs. du har mappene VIDEO_TS og AUDIO_TS, så bare velger du en ny DVD-video fra menyen i ditt brennerprogram, legger til mappene VIDEO_TS og AUDIO_TS og brenner i vei. Det kan være lurt å brenne med en av de laveste hastighetene inntil du er kjent med prosessen og ser hva som funker. Et enkelt, godt og gratis alternativ til Nero er InfraRecorder.

Hvis utgangspunktet ditt er et image, dvs. normalt ei ISO-fil, så brenner du imaget fra brennerprogrammet ditt. Her er InfraRecorder (også) fantastisk enkel og grei.

Hvis utgangspunktet ditt er videofiler som ikke er DVD-video, må disse omkodes til et format som støttes i DVD-video (MPEG-2). Ettersom du har Nero, skal det være en modul der (Nero Recode) som skal kunne gjøre denne jobben. Ellers kan du kjøpe programvare til å konvertere, f.eks. fra denne lista. Kanskje andre her i tråden har godt tips om slike programmer også. Videoredigeringsprogrammer som Sony Vegas har et par billigere utgaver som ikke koster all verden (Vegas Movie Studio og Vegas Movie Studio Platinum), men det blir kanskje overkill her.

Lenke til kommentar

Bruker MediaCoder 0.6.1.4180 til å omkode en .avi fil. Når omkodinga er ferdig er fila ikke større enn 0-4kb. Det samme skjer i andre videoklipp med forskjellige instillinger.

Noen spesiell grunn til at MediaCoder bruker rundt 10 minutter på å omkode en 4GB DivX .avi fil til MPEG-2 så ender fila i 2kb og uspillelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...