TMsGalaxy Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 jeg skal partisjoner min 75GB harddisk, og dette gjøres som oftest i Fdisk, men han viser HDD'en men bare som en 7GB disk, er dette mulig å gjøre noe med? Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Det er en bug i FDISK fra Win 95, Win 98, Win98SE. Den maksimale harddisk størrelsen for FDISK er 65 GB, derfor vil den gjenkjenne 75 GB (i realiteten er det som 73 GB), 73 - 65 = 8 GB. Det finnes flere måter å omgå problemet: 1) FDISK fra Win ME 2) Hente en bug fiks fra microsoft. http://support.microsoft.com/support/kb/ar...s/Q263/0/44.ASP 3) Dersom du har en IBM disk, kan du bruke IBM's part. utilities. 4) Bruke 3-part FDISK, som FREEDOS FDISK: http://www.23cc.com/free-fdisk/ Håper det var til hjelp. :smile: Lenke til kommentar
Mawerick Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Quote: On 2001-09-28 18:01, TMsGalaxy skrev:jeg skal partisjoner min 75GB harddisk, og dette gjøres som oftest i Fdisk, men han viser HDD'en men bare som en 7GB disk, er dette mulig å gjøre noe med? Partisjonèr 7 gig, installer windows og kjør partition magic for å partisjonere og resize resten. Lenke til kommentar
frewrik Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Lurt det....(fant ikke på noe bedre å skriver på mi første post..:smile:) Lenke til kommentar
formannen Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 lurte bare på om æ må formatere diskan før æ kjøre FDISK..... Lenke til kommentar
aschj Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Hvis du måtte formatere før du brukte fdisk, ville du jo ikke ha hatt fdisk etter at du hadde formatert :smile: (Kan omgås med diskett) Svaret; Nei! Seff ikke. Lenke til kommentar
disfunctional Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Neida, formatering gjør du etter du har ordnet i FDISK. Pga du må gi harddisken(e) et nytt filsystem (Fat32 tror jeg de fleste har). -Dis' Lenke til kommentar
Gega Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Quote: On 2001-09-28 18:01, TMsGalaxy skrev:jeg skal partisjoner min 75GB harddisk, og dette gjøres som oftest i Fdisk, men han viser HDD'en men bare som en 7GB disk, er dette mulig å gjøre noe med? Du kan bruke fdisk..når den spør om du skal bruke all tilgjengelig plass svarer du nei og oppgir plass i prosent..f.eks 50% da vil den dele den i to..da vil den registrere partisjon c som 36gb..osv osv Hilsen Geir Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Hei! Hvis du har Windows 2000/NT/XP tilgjengelig, så kjør denne disken på dette systemet. Der kan man nemlig partisjonere og formatere både enklere og hurtigere enn på tidligere Windows'er. Bare høyreklikk på "My Computer" og velg "Manage", deretter "Disk Managment". Her får man en enkel oversikt over de forskjellige diskene. Partisjoner, formatér, whatever! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå