QBab Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Er det normalt å sove 10 timer om man får lov? I sommer har jeg jevnt over sovet 10 timer hver natt, siden jeg ikke er nødt til å stå opp tidligere. Jeg har prøvd å stå opp tidligere, men siden det ikke får noen konsekvens om jeg ligger litt til, så blir jeg alltid liggende. Er ikke det mer normalt å sove 8 timer? Jeg er som regel rimelig trøtt til langt ut på dag, de dagene jeg må stå opp så tidelig at jeg får mindre enn 10 timer. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Vel, jeg sover ca 9timer i døgnet i gjennomsnitt (og har gjort det siden Nov. 2006) når jeg er uten stress og våkner uten alarm etc 95% av tiden, men sover ca 10timer om ganga i gjennomsnitt (min rytme bommer fint på 24timer). Jeg sov mere før men og jeg forventer å sove mindre jo eldre jeg blir ^^; Endret 15. august 2008 av arthoz Lenke til kommentar
magneman Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Neida, sover rundt 10 timer jeg og når jeg har fri. Når det er skole sover jeg 7-9 timer hver dag i gjennomsnitt. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Er det normalt å sove 10 timer om man får lov? I sommer har jeg jevnt over sovet 10 timer hver natt, siden jeg ikke er nødt til å stå opp tidligere. Jeg har prøvd å stå opp tidligere, men siden det ikke får noen konsekvens om jeg ligger litt til, så blir jeg alltid liggende. Er ikke det mer normalt å sove 8 timer? Jeg er som regel rimelig trøtt til langt ut på dag, de dagene jeg må stå opp så tidelig at jeg får mindre enn 10 timer. Jeg er 17 år, og jeg sover lett 12-15 timer hvis ingen vekker meg. Når det er skole sover jeg 6-8 timer. Endret 15. august 2008 av pululf Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 8 timer er vel minimum for voksne. Uansett er 10 timer normalt. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 8 timer er vel minimum for voksne. Uansett er 10 timer normalt. Det er riktig som du sier, 8 timer er det man trenger for å bli utvilt. Det er altså ikke direkte farlig å sove i 10 timer, men skal ikke være bra å sove veldig lenge over lange perioder. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 men skal ikke være bra å sove veldig lenge over lange perioder. Jeg har aldri hørt at det å sove lenge (og det alene) skal være noe dårlig, så om du vet noe om det hadde det vært flott å få vite mere om det. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg har aldri hørt at det å sove lenge (og det alene) skal være noe dårlig, så om du vet noe om det hadde det vært flott å få vite mere om det. Kan ikke i farten komme på noen gode kilder, men her kan du jo titte innom. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det er ganske normalt å sove mye, spesielt når man er i puberteten (frem til man er rundt 20). Etterhvert vil døgnrytme og slikt normalisere og stabilisere seg Lenke til kommentar
pululf Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det er ganske normalt å sove mye, spesielt når man er i puberteten (frem til man er rundt 20). Etterhvert vil døgnrytme og slikt normalisere og stabilisere seg Jeg håper dette skjer fort... Er dritt lei å være trøtt om morran Lenke til kommentar
QBab Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Det er ganske normalt å sove mye, spesielt når man er i puberteten (frem til man er rundt 20). Etterhvert vil døgnrytme og slikt normalisere og stabilisere seg Jeg håper dette skjer fort... Er dritt lei å være trøtt om morran Er med på den du, faen for et slit det er å komme i gang til tider. Endret 16. august 2008 av QBab Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Sover sikkert 12 timer snitt nå i ferien.. Helt perfekt, våkner av meg selv og er helt opplagt Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Sover sikkert 12 timer snitt nå i ferien.. Helt perfekt, våkner av meg selv og er helt opplagt Samme her, i dag sov jeg 14 timer. Eneste dumme med å sove så lenge er at man ikke sovner like raskt på natta Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Det er helt normalt å sove ti timer hvis man har muligheten til det. Når jeg har fri blir det fort tolv til femten timer med søvn. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg kan sove 16 timer i strekk hvis ingenting vekker meg, men så har jeg til dels store søvnproblemer som gjør at jeg enten sover altfor lite, eller sover altfor mye (jeg tror kroppen min prøver å ta igjen tapt søvn flere dager etter dårlig soving) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Det er veldig individuelt og avhengig av kva ein gjorde i løpet av dagen. Hadde eg hatt sjansen kunne eg sikkert sovet rundt 10-12 timar kvar natt. Om eg legg meg ved midnatt utan å ha alarm på vaknar eg sjeldan før 10, helst i 11-tida. Hadde natta vore litt lengre skulle eg gjerne ha sove 12 timar kvar einaste natt, det er ein fabelaktig følelse å vakne av seg sjølv og merke at ein er opplagt. Desverre mister ein mykje av dagen på den måten, i den eine eller andre enden. I arbeidslivet og på skulen er det spesielt vanskeleg, då må ein legge seg i 6-7-tida for å få 12 timar. Eg har jobba i 4 år, men kroppen kjem nok aldri til å klare seg med 8 timar kvar natt. Eg har blitt mindre og mindre trøtt dei første timane på arbeid, men er aldri fullt utkvilt etter 8 timar, sjølv om eg er noko lunde opplagt når eg står opp. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Det varierer mye fra person. Jeg sover fra 5-8 timer hver natt uten problemer. Jeg foretrekker å sove lite for da er jeg våken da jeg våkner og i de neste 8-10 timene. Men det blir verre når jeg har gjort det mange dager på rad. Jeg sover uansett ikke over 8 timer. En gang denne sommeren sov jeg 10 timer og da hadde jeg ikke sovet på lenge og var kjempetrøtt, hadde akkurat kommet hjem fra ferie. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 En gang denne sommeren sov jeg 10 timer og da hadde jeg ikke sovet på lenge og var kjempetrøtt, hadde akkurat kommet hjem fra ferie. Ja, jeg husker ogswå at jeg var kjempetrøtt en gang Lenke til kommentar
QBab Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Når jeg er kjempe trøtt sover jeg gjerne 24 timer. Da har jeg som regel ikke sovet på 2 døgn, vel og merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå