antilope118 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) yo, jeg skal kjøpe en ny skjerm, forløpig har jeg 7ooo å rutte med, lurer på en 27' har sett en del på dell sin UltraSharp 2709W men vet ikke helt, lurer litt på om noen som har denne skjermen eller vet veldig mye om den kan fortelle litt om den (+\- med den). er open for forslag om andre skjermer også, lurer litt på om jeg skal spare litt mer så jeg kan kjøpe en 30'.. skal bruke den en del til spilling så må ikke være mer en max 6ms og skal se en del film på den.. takk for alle svar Endret 1. april 2009 av antilope118 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) http://www.prad.de/en/monitore/reviews.html Dellen gjør det veldig bra, men får trekk for input respons (ikke nødvendigvis pixel lag). Ellers ser det ut til å være en knallskjerm. Hehe, tenkte på tittelen din: "we go big" Endret 15. august 2008 av Boye Lenke til kommentar
molsen Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Og panelet er IPS/VA? Er det en av delene så er man iallfall sikker på innsynsvinklene, og finner man seg i at pixlene er større, så er det vel bare å kjøpe.. Selv kan jeg ikke tenke meg en skjerm større enn 24", men nå synes jo jeg at 22" er kjempestort hehe.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Hvor langt unna skjermen sitter du? Som sagt, så er pixlene på 27" rimelige store da den har samme oppløsning som 24". Jeg har Dell sin 24" og er veldig fornøyd med den, men har siklet litt på 30" i det siste. Den er virkelig stor! Jeg ville muligens spart litt til en slik. Endret 15. august 2008 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
molsen Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Mener du 30" da? er jo fantastisk oppløsning på 30" da.. har man plass på skrivebordet så må jo en 30" være rått i CAD-programmer og annet slikt.. men for oss vanlige dødlige så er 24" oppløsning luksus nok. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Fikk nylig en 24" Eizo 2431, sammen med 2 20" 4:3 ble det virkelig bra. 24" er sweet spot, 30" er enormt, men må si jeg foretrekker bredden og økt oppløsning. 27" skal være SPVA, men må innrømme jeg ikke hadde rørt en 27" uten et virkelig bra panel, SIPS helst. Selv på 24" som jeg har (også SPVA) er ikke bildet like uniformt som 20" som er SIPS (og disse er til og med på sidene vinklet inn). En helt spesiell effekt det der som må oppleves. Ord og tall hjelper ikke. Men sortnivået på SPVA skjermen er av en heelt annen verden, og for spill er dette ganske viktig Endret 15. august 2008 av Boye Lenke til kommentar
molsen Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Hehe, er helt enig med deg Boye. Nå har ikke jeg noen kvantitativ erfaring med nye 22", 24" eller 27" skjermer, men jeg har tittet hos Elkjøp, og etter 15 minutter med venting på ekspedisjon der, så fant jeg ut at alt de forhandlet bare var søppel (med unntak av 30" appleskjermen de hadde da). Så ja, 24" burde være annet enn TN. Endret 15. august 2008 av molsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå