DanielvanSand Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Radiohead, Snow Patrol og Band of Horses (er de 2 sistnevnte Indie?) Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Vet ikke. Har ikke hørt om dem. Et annet bra Indie band er Suede. Topp musikk! Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Radiohead, Snow Patrol og Band of Horses (er de 2 sistnevnte Indie?) Snow Patrol er ikke det. Radiohead er laaaaaaaaangt fra det. Band of Horses øhm... Sub Pop er jo 49% eid av Warner, så - nei. ikke veldig. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Radiohead er på indie-merket XL. Tidligere på Parlaphone/Capitol, begge EMI-merker. Altså har Radiohead "gått indie" i stedet for å gå fra et indie-merke til et stort merke som mange andre gjør. Endret 31. august 2008 av Thlom Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Synes selv at Radiohead ikke er indie i det hele tatt. De har bare gitt ut In Rainbows via XL records, så det omfatter svært lite av katalogen deres til å kalle Radiohead et "indie-band". Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Radiohead, Snow Patrol og Band of Horses (er de 2 sistnevnte Indie?) Snow Patrol er ikke det. Radiohead er laaaaaaaaangt fra det. Band of Horses øhm... Sub Pop er jo 49% eid av Warner, så - nei. ikke veldig. Ok dette er det dummeste jeg har hørt fra deg. Sup Pop-artister ikke indie? 90% av de største albumene de siste årene ifølge Stereogum, Pitchfork, NME innen indierock er fra Sub Pop. Bare fordi Sup Pop er et underselskap av Warner har det null å si. Det er fremdeles et annet selskap og er det selskapet som har gjort små navn til store navn. Deriblant Nirvana og Soundgarden. Sup Pop er fremdeles et "uavhengig" plateselskap til tross for at 49% av platesleskapet tilhører Warner, og dette var i 95. Noen av de prosentene Warner kjøpte opp da har Sub Pop og andre samarbeidspartnere kjøpt opp siden det. Samarbeid med artister som Fleet Foxes, Iron & Wine, The Shins, Wolf Parade, The Jesus and Mary Chain sier også sitt imot din idiotiske kommentar om Sup Pop. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 lol. sub pop er sellout. band på sub pop er ikke indie. bare spør Kurt Cobain. Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Kurt Cobain er død. (Ja, jeg vet at du vet det.) Lenke til kommentar
Juvenal Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (Betegnelsen "indie" minner mye om "emo"-diskusjonen for noen år tilbake, hvor det var feil å kalle en emo en emo, fordi emo var en musikksjanger. Indie brukes om gitarbasert, gjerne lavmælt rock, og de fleste skjønner hva som menes. Men det skal sies at presise definisjoner er å foretrekke, og at poprock o.l. ofte er mye mer betegnende enn begrepet indierock eller bare "indie") Forøvrig, for å være litt on topic, er band som Vampire Weekend (sanger: Ladies of Cambridge, A-punk, Bryn, Mansard Roof), Born Ruffians (sanger: Hummingbird, Kurt Vonnegut, Barnacle Goose, Foxes Mate For Life), Late of the Pier (sanger: Focker, Bathroom Gurgle, The Bears Are Coming), The Wombats (sanger: Let's Dance to Joy Division, Kill the Director, Patricia the Stripper, Moving to New York) og ikke minst Arcade Fire (sanger: Keep the Car Running, Une Annee Sans Lumiere, Wake Up, Neon Bible) veldig kreative, stemningsfulle og gode bidrag til "indie"-katalogen. Sett at begrepet "indie" i det hele tatt eksisterer, da. Lenke til kommentar
Beneli Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ikke at Indie er min sterkeste side. Men jeg har hørt litt på Dinosaur Jr. etter at jeg så dem på Storåsfestivalen 07. Ikke noe galt å si om dem =) Lenke til kommentar
DisplayName123 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Vanskelig å velge min absolutte favoritt, men Interpol er vel nærmest. Har også sansen for Vampire Weekend, The Wombats og Arcade Fire. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (Betegnelsen "indie" minner mye om "emo"-diskusjonen for noen år tilbake, hvor det var feil å kalle en emo en emo, fordi emo var en musikksjanger. det ér feil å kalle noen for en "emo". poenget ditt var? Lenke til kommentar
Juvenal Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Poenget mitt er at svært få reagerer hvis du definerer en person som "emo" i dag. Du kan gnåle så lenge du vil rundt definisjonsspørsmål, men så lenge du gjør deg forstått så vil jeg ikke si det er så farlig om du sier "emo" eller "medlem av emo-kulturen" eller gudene vet hva. Og for å sitere gode, gamle Wikipedia: "Emo har i stor grad utviklet seg til å bli en betegnelse andre bruker på visse subkulturer med slike og tilsvarende kjennetegn" Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Poenget mitt er at svært få reagerer hvis du definerer en person som "emo" i dag. en person som faktisk ér i emomiljøet vil reagere, på samme måte som en anarkist vil reagere om anarki blir brukt som en betegnelse på kaos. dumme folk uten peiling vil derimot ikke det, åpenbart. la oss da være opplyste sinn og bruke korrekt terminologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå